hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. május. 11., kedd - Ferenc.
hirdetés

A Győri édes a fenntartható búza mellé állt

Július végén első alkalommal aratták le hazánkban a világ vezető snackgyártója, a Mondelēz International Harmony búzáját. Ezzel Közép-Európában is bővül a Mondelēz fenntartható búzatermesztési programja, mely 2008-ban indult Franciaországból. A snackgyártó az eredeti ütemterve szerint halad, mely szerint 2022-re minden európai kekszmárkáját, beleértve a magyar termékeket is, kizárólag fenntartható módon termesztett Harmony búza felhasználásával fogja készíteni.

hirdetés

Eddig 67 magyar gazda csatlakozott a programhoz, főleg az ország dél-keleti és észak-nyugati régióiban, s összesen 3500 hektáron termelnek már Harmony búzát. A gazdálkodók két malomnak szállítják be terményeiket, melyek augusztus közepétől kezdik meg a kekszek gyártásához szükséges magas minőségű liszt szállítását a Mondelēz csoporthoz tartozó Győri Keksz székesfehérvári gyárába. Az idei évtől a most 70 éves születésnapját ünneplő Győri édes, Magyarország piacvezető kekszterméke is fokozatosan átáll a Harmony búza felhasználására, s 2022-re kizárólag abból készül majd.

“A világ legnagyobb kekszgyártójaként az a küldetésünk, hogy biztosítsuk a fenntartható módon történő búzatermesztést. A Harmony program keretében Európa-szerte változtatunk a termesztés és betakarítás módján. Környezettudatos fogyasztóinknak olyan termékeket kívánunk nyújtani, amelyek fenntartható módon előállított alapanyagokból készülnek. Örömmel tölt el, hogy a magyarok kedvenc kekszeit Harmony búzából fogjuk sütni” – mondta Pál László Balázs, a Mondelēz International csoporthoz tartozó Győri Keksz gyárigazgatója.

A Harmony a Mondelēz International európai fenntartható búzatermesztési programja, mely 2008-ban indult Franciaországban, a LU kekszek előállításával. A több mint egy évtizede működő program teljes átláthatóságot nyújt a fenntartható búzatermesztés gyakorlatára és garantálja a helyi biodiverzitás megőrzését. A programban részt vevő gazdák prémiumot kapnak, amennyiben teljesítik a Harmony Charta-ban foglalt szigorú fenntarthatósági feltételeket. A gazdálkodóknak minimalizálniuk kell a környezeti terhelést, így mérsékelni a növényvédőszerek használatát, csökkenteni a szén-dioxid kibocsátást és a vízhasználatot, valamint biztosítaniuk kell a biodiverzitást: földjeik 3%-ának virágos rétként a méheket kell táplálniuk. Cél, a természetes fertilizáció.

Hat országban 1,600 gazda, 13 malom és 25 partner működik együtt a programban. Az idei aratással hazánk csatlakozik a projektet létrehozó Franciaországhoz, illetve Belgiumhoz, a Cseh Köztársasághoz, Olaszországhoz, Lengyelországhoz és Spanyolországhoz. Ezekben az országokban a tavalyi évben közel 290,000 tonna Harmony búzát termesztettek.

A folyamatok minden része auditált, számtalan adaton és mérőszámon keresztül vizsgálják a projekt hatását, az éves felülvizsgálatok során pedig kiderül, mely területeken lehet még további fejlesztéseket eszközölni. A program további bővülésével, 2022-re várhatóan 385 000 tonnára növekszik a Harmony búza termesztése Európában.

A Mondelēz International globális kekszmárkái, mint pl. a belVita vagy a Dörmi keksz már Harmony búzából készülnek. A vállalat kiterjeszti fenntarthatósági programját a helyi márkákra is, így a magyar fogyasztók kedvenc keksztermékei, a piacvezető Győri édes, illetve a Vaníliás karika, a Korpovit és a Pilóta is fenntartható módon előállított búzából készülnek majd.

(forrás: Store insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.

Olyan szolgáltatókat kértünk fel előadónak, akik elevator pitchszerűen, max. 10 percben válaszolnak az alábbi kérdésre: „Te most miben tudnád segíteni egy HR-es munkáját?”