hirdetés
hirdetés
2021. május. 06., csütörtök - Ivett, Frida.
hirdetés

Divat & Design Tőkealap

A hazai kreatív iparágat erősíti a Hiventures

Olyan nagy növekedési potenciállal rendelkező, divat- és design szektorba tartozó vállalkozások finanszírozását kezdte meg az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures, amelyek a tőkebefektetésnek köszönhetően ötleteik megvalósításával, márkaépítéssel innovatív terméket, szolgáltatást hozhatnak létre, vezethetnek be a nemzetközi piacra. A magyarországi divat- és design ipari ágazat fellendítésében a Hiventures szakmai partnere a Magyar Divat & Design Ügynökség.

hirdetés

A Hiventures által kezelt 5 milliárd forint keretösszegű Divat & Design Tőkealap a hagyományos, több éve működő márkák mellett a technológiai újításokat is tartalmazó startupok forráshoz jutását egyaránt célozza. A Tőkealap befektetési fókuszában ennek megfelelően a kreatív iparági szektorban tevékenykedő fejlődőképes, itthon már több éves tapasztalattal bíró, stabilan működő, de az érett fázist még nem elérő, valamint az induló, illetve fiatal kis- és középvállalatok egyaránt megtalálhatóak.

„A magyar GDP közel 4%-át adó kreatív iparág - még a mostani gazdasági válságban elszenvedett visszaesése ellenére is - egyre markánsabban látható itthon és külföldön is. A divat, a design, a divat technológia, a design technológia mind olyan szakágazat, ahol a hozzáadott érték Magyarországon belül termelődik meg, hazai munkavállalókkal és javarészt helyi beszállítókkal, hozzájárulva a gazdaságfejlesztési elképzelésekhez. A kreatív ipari cégek a hagyományos banki eszközökkel nehezen finanszírozhatóak, és az sem várható, hogy jelentős mértékű hazai, vagy külföldi magántőke jelenne esetükben meg, különösen nem a korai fázisú vállalkozások finanszírozására. Ezen vállalkozások termékeinek megvalósításához, a nemzetközi piacokon történő megjelenésükhöz az állami szerepvállalás különösen indokolt. Az általunk kezelt tőkealap a piacon megjelent új lehetőségként tőkeági finanszírozással járul hozzá a divat- és designipar stabilitásához és fejlődéséhez. Célunk pénzügyi partnerként hosszú távon finanszírozást biztosítani az új vagy korai fázisú kreatív ipari vállalkozások növekedéséhez, valamint a korábban jól működő, de a járvány okozta krízisben nehéz helyzetbe került cégeknek mentőövet nyújtani” – mondta el Katona Bence, a Hiventures Zrt. vezérigazgatója a kreatív ipar jelentőségét kiemelve.

A divat és designiparágban - amelyen a fashiontech cégektől a designbútorok gyártásáig nagyon sok mindent értünk - egyre inkább teret nyerő innovatív megoldások megmutatkozhatnak például a textíliák, ruházati cikkek, egyéb divatcikkek vagy bútorok tervezésében és gyártásában, az automatizálásban, de egyre több esetben találkozhatunk 3D modellezéssel és tervezéssel, alternatív és fenntartható alapanyagokkal, a személyre szabást segítő szoftverrel vagy mesterséges intelligencia segítségével végzett munkafolyamattal.

A hazai divat- és designipari vállalkozások innovatív kezdeményezéseinek támogatásában a Hiventures szakmai partnere a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ). Együttműködésük fontos eleme a tudástranszfer, melynek keretében a Hiventures üzleti szakembereket delegál a MDDÜ vállalkozásokat érintő mentorprogramjaira, eseményeire, akik előadásokkal és üzletviteli tanácsokkal segítik a jelölteket. Emellett az MDDÜ divat- és designipari szakértelmével véleményezi a Hiventureshöz beérkező iparágspecifikus projekteket, segíti a Hiventures iparági befektetési folyamatát, továbbá az alapítók márka- és piacépítési törekvéseit. A HFDA Startup Program keretében pedig a Hiventures és az MDDÜ közös egyetemi „startup képzéseket” indít, mely a divat- és designipart érintő innovatív ötlettel rendelkező csapatok sikeres vállalkozás indítását célozza és melynek végén a kiválasztott projektek a Hiventures 15 millió forintos inkubációs befektetésében, valamint az MDDÜ szakmai támogatásában részesülhetnek.

Forrás: 123rf

„Az iparág integratív, koordinatív szervezeteként a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) folyamatosan keresi az olyan együttműködéseket hazai, illetve nemzetközi szakmai partnerekkel, amelyek hozzájárulnak a magyar divat- és designipar versenyképességének növeléséhez. A nemzetközi piacokon való helytállás viszont tőkeigényes folyamat, ezért a hazai stabilitáshoz és a külföldi sikerhez a megszerezett tudás mellett elengedhetetlen, hogy a márkák befektetői támogatásban is részesüljenek. Ebben segít a Divat & Design Tőkealap, amely újabb lendületet ad a kreatív szektornak, hiszen a Hiventures a hazai iparági szereplők számára is elérhető, nagymértékű forrásbevonási lehetőséget nyújt, az MDDÜ pedig szakmai partnerként az iparági rálátást biztosítja számukra, miközben ösztönzi a vállalkozásokat üzleti modelljeik megújítására és értékesítési csatornáik újragondolására” – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője a szakmai partnerségről és a tőkebefektetések fontosságáról.

A Hiventures Zrt. által kezelt Divat & Design Tőkealap 2020 őszén 3 tőkebefektetésről szóló szerződést írt alá: a Vetlényi Alma tervező nevével fémjelzett Timeless Design Kft-vel, a Zsigmond Dóra tervező nevéhez köthető Zsigmond International Kft-vel, illetve a Cukovy Europe Kft-vel.  A tőkealap és a tervezők által közösen alapított vállalkozások mindhárom esetében a tőkebefektetés mellett tagi kölcsönben is részesültek.

Vetlényi Alma tervező a befektetést az alapító márka ismertségének növelésére, az értékesítés támogatására és a márkaépítés megalapozására költi. A befektető elvárása, hogy a korai fázis ellenére már a következő hónapokban elinduljon az árbevétel növekedés és a cég 2021 közepére alkalmassá váljon további tőkebevonásra.

A "ZSIGMOND DORA menswear" hiánypótló férfi divatmárka a hazai piacon. Célja a magyar paraszti kultúra elemeinek modern kontextusba való átültetése, szezonális kollekciókon keresztül. A befektetést többek között márkaépítésre, a piaci ismertségének megerősítésére és a gyártási folyamatok fejlesztésére szeretné fordítani az alapító.

A Cukovy Europe Kft. 2020 januárjában jött létre prémium minőségű női/unisex tollkabátok tervezése, gyártása és értékesítése céljából. Magyar viszonylatban a CUKOVY kíván az első prémium tollkabát márkává válni, a tervek szerint a befektetést a CUKOVY márka ismertségének megerősítésére és a gyártási költségek finanszírozására fogják fordítani.

A Tőkealap 2020 folyamán több alapítóval tervez befektetési szerződést kötni, célja, hogy 2021-re a legnagyobb kreatív ipari portfóliót építse fel Magyarországon.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Itt a Store Insider új podcast rovata! Április 22-én startoltunk a #PályázzaProFuturával; a sorozat első része a pályázati lehetőségeket járja körül. A műsor epizódjai hasznos segítséget nyújtanak minden olyan élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek, amely plusz forrásokat keres, illetve szeretne elcsípni egy szeletet a következő hónapokban megjelenő, nagyságrendileg hatszázmil­liárd forint értékű új kiírásokból.

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.