hirdetés
hirdetés
2021. június. 18., péntek - Arnold, Levente.
hirdetés

Üzletágak

A Henkel az idei pénzügyi év erőteljes kezdéséről számol be

A Henkel a 2021-es pénzügyi év nagyon jó kezdéséről számolt be, a vállalat jelentős szerves árbevétel-növekedést (+7,7 százalék) ért el az első negyedévben – annak ellenére, hogy a globális koronavírus-válság hatásai továbbra is hátrányosan érintik a társadalmi és gazdasági környezetet a világ számos piacán. A Csoport árbevétele elérte az 5 milliárd eurót, ami nominálisan +0,8 százalékos növekedést jelent, amit jelentősen befolyásolt a devizák jelentette ellenszél.

hirdetés

A Csoport szintű árbevétel jelentős, +7,7 százalékos szerves növekedést mutat, elérve a mintegy 5 milliárd eurót, a nominális +0,8 százalékos növekedést hátrányosan befolyásolta a devizák jelentette ellenszél

  • Valamennyi üzletág szerves árbevétel-növekedésről számolt be:

o Az Adhesive Technologies kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedése +13,0 százalék, nominálisan +6,7 százalék

o A Beauty Care kedvező, 2,3 százalék szerves árbevétel-növekedésről számolt be, nominálisan -1,1 százalék

o A Laundry & Home Care a szerves árbevétel növekedése markáns, +4,1 százalékos, nominálisan -5,6 százalék

  • A feltörekvő piacok kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedése +18,5 százalék, az érett piacok +0,5 százalékkal nőttek
  • A Henkel megemelte a 2021-es pénzügyi évre vonatkozó iránymutatásának számadatait:

o Szerves árbevétel-növekedés: +4,0 és +6,0 százalék

o EBIT marzs*: 14–15 százalék

o Az elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS)*: Növekedés a magasabb egyszámjegyűtől a tízszázalékos tartomány közepéig, állandó árfolyamon

* Az egyszeri költségekkel és bevétellel, valamint a szerkezetátalakítási költségekkel kiigazítva.

„Nagyon jó üzleti teljesítményt értünk el az első negyedévben, amelyhez minden üzletágunk hozzájárult. Mivel az ipari kereslet az eredetileg vártnál erőteljesebben áll helyre, az év hátralévő részében bizakodóak vagyunk az üzletmenet alakulását illetően, annak ellenére, hogy a piacaink továbbra is bizonytalanok. Az év erőteljes kezdetét követően emeltük árbevétel és jövedelem-iránymutatásunkat" – mondta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke.

 

„Az első negyedévi árbevétel jelentős növekedését elsősorban az Adhesive Technologies üzletágunk hajtotta, amely erőteljes fellendülést könyvelhetett el minden üzleti területen és régióban, kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedést eredményezve. A Beauty Care és a Laundry & Home Care fogyasztói üzletágaink is szerves növekedést értek el. Regionális szempontból az első negyedév nagyon jó értékesítési teljesítményét elsősorban a feltörekvő piacok hajtották, minden régióban kétszámjegyű szerves növekedési ütem figyelhető meg. A Henkel első negyedévi teljesítménye erős és kiegyensúlyozott portfóliónkról tanúskodik, sikeres márkáink és innovatív technológiáink vannak vevőink számára az ipari és a fogyasztói szegmensben. Ugyanakkor az első negyedév nagyon jó fejlődése erős globális csapatunk eredménye is, amely ebben a mindannyiunk számára példátlan és kihívásokkal teli időben - hatalmas elkötelezettséget mutat, és továbbra is hozzájárul a Henkel hosszú távú sikeréhez” – tette hozzá Knobel.

Az Adhesive Technologies üzletág jelentős fellendülést könyvelt el az összes üzleti területen és régióban, és kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedést ért el +13,0 százalékkal.

A Beauty Care üzletág, amelyet az első negyedévben a járvány okozta piaci ellenszél érintett, +2,3 százalékos szerves növekedést ért el. A fogyasztói terület pozitív teljesítményt nyújtott az előző év azonos negyedévéhez képest. Professional területünk is szerves növekedést ért el, annak ellenére, hogy számos országban folyamatos hatást fejt ki a fodrászatok hivatalos bezárása. Ennek oka elsősorban a viszonylag alacsony összehasonlítási alap volt, mivel az előző év első negyedévet már erősen érintette a COVID-19 járvány.

Annak ellenére, hogy a Laundry & Home Care alapvető érett piacai lassulni kezdenek az első negyedévben, az üzletág nagyon erős, +4,1 százalékos szerves árbevétel-növekedést tudott elérni, így folytatta sikeres fejlődését. A Home Care terület és a feltörekvő piacok egyaránt kétszámjegyű növekedést mutattak.

A 2021-es pénzügyi év hátralévő részére nézve Knobel azt mondta: „Az erőteljes évkezdés után megemeltük előrejelzésünket, és most mind az árbevétel, mind a jövedelem nagyobb növekedését várjuk az egész évre nézve. A Henkel Csoport szinten a szerves árbevétel +4,0 és +6,0 százalék közötti növekedésre és a korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT marzs) 14,0 és 15,0 százalék közötti tartományára számít. Az elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) állandó árfolyamon a magas egyszámjegyűtől a tízes százalékos tartomány közepéig terjedő növekedésére számít.”

„Mindazonáltal továbbra is nagy a bizonytalanság a pandémia alakulásának, valamint a fogyasztás és az ipari teljesítmény hatásának a tekintetében. Továbbra is rugalmasan és gyorsan reagálunk a piacokon zajló változásokra. Ugyanakkor lendületesen mozdítjuk előre növekedési akciótervünk megvalósítását. Két területre összpontosítunk: Először is az innováció, a fenntarthatóság és a digitalizáció további erősítésével szeretnénk bővíteni versenyelőnyünket. Másodsorban szeretnénk tovább fejleszteni vállalati kultúránkat. A céltudatos növekedés stratégiai keretrendszerével és erős globális csapatunkkal felkészültek vagyunk arra, hogy erősebben lábaljunk ki a válságból és alakítsuk a jövőnket.”

Csoport-szintű árbevétel teljesítmény

A Csoport árbevétele nominálisan +0,8 százalékkal nőtt 2021 első negyedévében, a 2020 első negyedévi 4927 millió euróról 4968 millió euróra. Szervesen (azaz a devizára és a felvásárlásokra/elidegenítésekre kiigazítva) az árbevétel +7,7 százalékkal nőtt. Csoport szinten a növekedést elsősorban a volumen hajtotta. Az akvizíciókból és elidegenítésekből származó hozzájárulások mértéke +0,6 százalék volt. A valutahatások -7,5 százalékos, markánsan negatív eredményt gyakoroltak az árbevételre.

A feltörekvő piacok +18,5 százalékos szerves árbevétel-növekedést értek el az első negyedévben. A szerves árbevétel-teljesítmény növekedése az érett piacokon pozitív, +0,5 százalék volt. A nyugat-európai régióban a szerves árbevétel +0,9 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. +11,7 százalékos árbevétel növekedést értünk el a kelet-európai régióban. Az afrikai/közel-keleti régióban 2021 első negyedévében a szerves árbevétel +21,7 százalékos növekedést ér el. A szerves árbevétel teljesítménye az észak-amerikai régióban alacsony volt, míg a latin-amerikai régióban +10,7 százalékos szerves árbevétel-növekedést jelentett. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben az árbevétel-növekedés kétszámjegyű, +24,4 százalék volt.

Adhesive Technologies árbevétel teljesítménye

2021 első negyedévében az Adhesive Technologies üzletágban az árbevétel nominálisan +6,7 százalékkal nőtt, az előző évi negyedév 2209 millió eurójáról 2358 millió euróra. Szervesen (azaz a devizára és a felvásárlásokra/elidegenítésekre kiigazítva) az árbevétel +13,0 százalékkal nőtt. Az első negyedévi teljesítményt az ipari termelés jelentős folyamatos fellendülése hajtotta. A volumen növekedése a kétszámjegyű tartományban volt, az ártendenciák kissé pozitívan felfelé íveltek. A devizahatások -6,7 százalékkal csökkentették az árbevételt, míg a felvásárlások/elidegenítések +0,5 százalékkal növelték azt.

Valamennyi Adhesive Technologies üzleti terület folytatta jelentős fellendülését az első negyedévben az előző év azonos negyedévéhez képest, amit már a COVID-19 járvány is érintett. Az Automotive & Metals kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedést könyvelt el, elsősorban a globális autógyártás erőteljes növekedése miatt. Az Electronics & Industrials is két számjegyű szerves árbevétel-növekedést generált, elsősorban Electronics terület teljesítményének köszönhetően, bár az Industrials üzleti terület is nagyon erőteljes növekedést ért el. A Packaging & Consumer Goods jelentős szerves árbevétel-növekedésről számolt be

az első negyedévben, amelyet a Packaging and Lifestyle terület kétszámjegyű százalékos növekedése támogatott. A szerves árbevétel-növekedése a kétszámjegyű tartományban volt a Craftsmen, Construction & Professional szegmensben is, amelynek motorját elsősorban a fogyasztói és szakipari területek jelentették, a gépipari és karbantartási szegmensben végzett tevékenységeinkkel együtt.

A regionális bontás azt mutatja, hogy az Adhesive Technologies üzletág kétszámjegyű szerves növekedést generált a feltörekvő piacokon. Minden feltörekvő piaci régió hozzájárult ehhez a teljesítményhez az összes üzleti területen.

A szerves árbevétel-növekedése az érett piacokon összességében nagyon erős volt. Az észak-amerikai régió nagyon erőteljes növekedést mutat, amelynek motorja a Craftsmen, Construction & Professional kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedése, valamint az Electronics & Industrials árbevételének nagyfokú növekedése volt. A nyugat-európai régióban a szerves árbevétel-növekedése erőteljes volt a Craftsmen, Construction & Professional kétszámjegyű javulásának, valamint az Automotive & Metals nagyon erős növekedésének köszönhetően.

Beauty Care árbevétel teljesítménye

2021 első negyedévében a Beauty Care üzletág eladásai nominálisan némileg, -1,1 százalékkal 925 millió euróra csökkentek (2020 első negyedéve: 935 millió euró). Szervesen (azaz a devizára és a felvásárlásokra/elidegenítésekre kiigazítva) az árbevétel +2,3 százalékkal nőtt. Ezt a teljesítményt mind a mennyiség, mind az ár befolyásolta. A devizahatások -5,4 százalékkal csökkentették az eladásokat. Az akvizíciók/elidegenítések +2,0 százalékkal járultak hozzá az árbevétel növekedéséhez.

A Consumer terület szerves árbevételének alakulása pozitív volt az előző negyedévhez képest. A Hair Cosmetics kategória 2021 első negyedévében nagyon erős teljesítménnyel folytathatta a 2020 utolsó negyedévétől tartó pozitív tendenciát. A Hair Colorants szegmens kétszámjegyű növekedést mutatott, miközben a Hair Care szegmens is nagyon jó árbevételt ért el. A Hair Styling árbevétele elmaradt az előző évitől a pandémiához köthető, gyengébb fogyasztói kereslet miatt. A szerves árbevétel alakulását tekintve a Body Care is elmaradt a 2020 első negyedévében generált nagyon erőteljes növekedéstől, elsősorban a kulcsfontosságú piacokon tapasztalható csökkenő keresletnek köszönhetően.

Annak ellenére, hogy a fodrászatok hivatalos bezárása számos országban folyamatos terhet jelent, Professional üzleti területünk 2021 első negyedévében nagyon erős szerves növekedést ért el. Ennek motorja elsősorban az észak-amerikai fő piacunk jelentős növekedése volt, de annak is köszönhető, hogy a COVID-19 járvány erősen negatív hatása után az előző negyedévhez képest viszonylag alacsony összehasonlítási alap állt rendelkezésre. A növekedés Latin-Amerika és Ázsia (Japán kivételével) régióiban kétszámjegyű százalékos tartományban, az Afrika/közel-keleti régióban pedig jelentős volt. Ezzel szemben a Nyugat- és kelet európai régiók teljesítménye elmaradt az előző negyedévtől, főként a fodrászatok járvány miatti folyamatos bezárása következtében.

Regionális értelemben a Beauty Care üzletág szerves árbevétel-növekedése a kétszámjegyű százalékos tartományba esett a feltörekvő piacokon, amelynek motorját mind a Consumer, mind a Professional üzleti területeken elért, nagyon erős teljesítmény jelentette. Az ázsiai (Japán kivételével) régió és különösen Kína hozzájárult ehhez a teljesítményhez a kétszámjegyű százalékos növekedéssel. A latin-amerikai régió szintén kétszámjegyű árbevétel-növekedést ért el, míg az árbevétel növekedése nagyon erős volt a kelet európai régióban. Ezzel szemben az afrikai/közel-keleti régió árbevételének alakulása negatív volt.

Az árbevétel szerves teljesítménye az érett piacokon összességében negatív volt. Az árbevétel szerves növekedése jó volt az észak-amerikai régióban - a Professional üzleti terület növekedése miatt - és nagyon erős volt az ázsiai-csendes-óceáni térség érett piacain. Ezzel szemben a nyugat-európai teljesítmény elmaradt az előző évi negyedévtől egy olyan piaci környezetben, amely továbbra is kihívást jelent, és amelyet többek között a COVID-19 járvány miatti folyamatos korlátozások jellemeznek.

Laundry & Home Care árbevétel teljesítménye

A Laundry & Home Care üzletág 2021 első negyedévében 1656 millió euró árbevételt ért el, ami nominálisan -5,6 százalékos csökkenés az előző évi negyedévben elért 1755 millió euróhoz képest. Szervesen (azaz a devizára és a felvásárlásokra/elidegenítésekre kiigazítva) az üzletág árbevétele nagyon erőteljesen, +4,1 százalékkal nőtt. A növekedést nagyrészt az árak hajtották, a volumen szintén pozitív növekedést mutat. A devizahatások jelentősen, -9,6 százalékkal csökkentették az árbevételt. A felvásárlásoknak/eladásoknak nem volt lényeges hatása az értékesítési teljesítményre.

A Laundry Care üzleti terület pozitív szerves árbevétel-növekedést produkált az első negyedévben, amelyhez a speciális mosószerek jó teljesítménnyel, a mosási segédanyagok pedig nagyon erőteljes javulással járultak hozzá. A Persil fő márkánk ismét kétszámjegyű szerves növekedést ért el, nem utolsósorban folyamatos innovációs kezdeményezéseink eredményeként.

A Home Care szerves növekedése a kétszámjegyű százalékos tartományban volt. Ennek az üzleti területnek az erős növekedése alapvetően a Pur, Bref és Somat márkacsaládok teljesítményének volt köszönhető, amelyek mindegyike kétszámjegyű növekedést mutatott a mosogatószerek, a WC-tisztítók és a felületi tisztítószerek kategóriáiban. A tendenciát támogatta mind a világjárvány következtében a háztartási tisztítószerek iránti megnövekedett kereslet, mind pedig a sikeres termékinnovációink.

A feltörekvő piacok voltak a fő mozgatórugói ezen üzletág erős értékesítési teljesítményének, ami hozzájárult a kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedéshez. A Henkel Afrika/Közel-Kelet és Ázsia (Japán kivételével) régióiban egyaránt kétszámjegyű százalékos növekedést ért el. Az árbevétel szerves növekedése Kelet-Európában jelentős volt, míg Latin-Amerikában negatívan alakult.

A szerves árbevétel teljesítménye az érett piacokon összességében negatív volt. Nyugat-Európában jó volt az árbevétel-teljesítmény, az ázsiai-csendes-óceáni térség érett piacai pozitív

szerves növekedést generáltak, míg az észak-amerikai régió elmaradt az előző év azonos negyedévétől. Itt üzleti tevékenységünket hátrányosan befolyásolta az ellátási hiány, valamint az előző évhez képest lassuló piaci dinamika.

A Csoport nettó eszközei és pénzügyi helyzete

A vizsgált időszakban 2020. december 31-hez képest nem történt lényeges változás a Csoport nettó eszközeiben és pénzügyi helyzetében.

A Henkel Csoport kilátásai

A 2021 első három hónapjában folytatott üzleti tevékenység alakulása és a fennmaradó három negyedévi üzleti teljesítményre vonatkozó feltételezések alapján a Henkel AG & Co. KGaA igazgatósága úgy döntött, hogy emeli iránymutatásait a 2021-es pénzügyi évre vonatkozóan.

A globális gazdasági növekedés 2020-ban a COVID-19 járvány következtében bekövetkezett meredek visszaesését követően a jelenlegi becslések alapján azt feltételezzük, hogy az ipari kereslet 2021-ben jelentősen helyreáll, és az év előrehaladtával a fogyasztási cikkek számos kategóriája iránti kereslet normalizálódik. Ugyanakkor bizonytalanság uralkodik a fertőzési arány további alakulása és az oltások előrehaladása, és így a járvány visszaszorítása érdekében bevezetett korlátozások tekintetében.

Ilyen körülmények között iránymutatásunk azon a feltételezésen alapul, hogy az ipari kereslet és a Henkel számára releváns fogyasztási cikk üzletág területei - különösen a fodrászszalon terület - egyes esetekben jelentős mértékben talpra állnak. Arra számítunk, hogy fogyasztási cikkekkel foglalkozó üzleti területeink azon kategóriái, amelyeknek a világjárvány nyomán megnövekedett kereslete volt 2020-ban, az év előrehaladtával normalizálódnak. Feltételezzük továbbá, hogy fő régióinkban - különösen 2020 második negyedévétől eltérően - az év előrehaladtával nem lesznek széles körben bezárva a kiskereskedelmi és ipari vállalkozások, illetve a termelő létesítmények.

Ezeket a tényezőket figyelembe véve arra számítunk, hogy a Henkel Csoport szerves árbevétel-növekedése +4,0 és +6,0 százalék között alakul a 2021-es pénzügyi évben (korábbi iránymutatás: +2,0-től +5,0 százalékig).

Az Adhesive Technologies üzletág esetében, amelynek teljesítménye nagymértékben függ az ipari kereslet élénkülésétől, a szerves árbevétel növekedését +7,0 és +9,0 százalék között várjuk (korábbi iránymutatás: +2,0 és +6,0 százalék között). A Beauty Care üzletág esetében jelenleg szerves árbevétel-növekedést várunk +2,0 és +6,0 százalék közötti tartományban (változatlan). Egész éves alapon a Professional terület jelentős keresletnövekedésének pozitív hatása kell legyen, míg Consumer területen további növekedés várható. Arra számítunk, hogy a Laundry & Home Care üzletág szerves árbevétel-növekedése +1,0 és +3,0 százalék között (változatlan) lesz. Itt az előző év során a pandémia következtében bizonyos kategóriákban tapasztalt magasabb kereslet várhatóan az év folyamán visszatér a normál szintre, ami hatással van a szerves növekedésre.

Arra számítunk, hogy a Henkel-csoport nominális árbevétel-növekedése a 2020-ban történt felvásárlásainkkal az egyszámjegyű százalékos tartomány alsó felébe esik. Iránymutatásunk nem tükrözi az üzleti tevékenységek, márkák és kategóriák tervezett árbevételének vagy megszüntetésének hatásait az aktív portfóliókezelés részeként az év hátralévő részében, mivel nem lehet megbízhatóan megjósolni, hogy az ilyen tevékenységek ténylegesen bekövetkeznek-e és ha igen, mikor. A devizában történő értékesítés átváltása várhatóan negatív hatással lesz az egyszámjegyű százalékos tartomány közepére.

A kereslet várható élénkülése, különösen ipari és Professional üzleti területeken várhatóan pozitív hatással lesz a Henkel 2021-es eredményességére. Ezt valószínűleg bizonyos mértékig ellensúlyozzák a közvetlen anyagok árából fakadó kiegyenlítő hatások, amelyekről feltételezzük, hogy jelentősen növekedni fognak az egyszámjegyű felső középső százalékos tartomány növekedésével (korábbi iránymutatás: alacsony vagy közepes egyszámjegyű százalékos tartomány), valamint a devizaárfolyamok kedvezőtlen változásai miatt.

Arra számítunk, hogy a Henkel Csoport 14,0 és 15,0 százalék közötti korrigált árbevétel-arányos megtérülést (EBIT-marzs) generál (korábbi iránymutatás: 13,5-14,5 százalék). Az Adhesive Technologies üzletág korrigált árbevétel-arányos megtérülésére 16,0 és 17,0 százalék között számítunk (korábbi iránymutatás: 15,5-16,5 százalék), a Beauty Care esetében 10,5–12,0 százalék (változatlan), valamint a Laundry & Home Care esetében 14,5-15,5 százalék (korábbi iránymutatás: 15,0-16,0 százalék).

Az egy elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) vonatkozásában, állandó árfolyamon a magas egyszámjegyűtől a tízes százalékos tartomány közepéig terjedő növekedésre számítunk (korábbi iránymutatás: +5-től +15%-ig).

Ezenkívül, a következő változatlan elvárásaink vannak 2021-re vonatkozóan:

  • 250-300 millió eurós szerkezetátalakítási költségek
  • Az ingatlanok, gépek és berendezések, valamint az immateriális javak beruházásainak pénzeszköz kiáramlásának 600 és 700 millió euró közötti összege
(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Itt a Store Insider új podcast rovata! Április 22-én startoltunk a #PályázzaProFuturával; a sorozat első része a pályázati lehetőségeket járja körül. A műsor epizódjai hasznos segítséget nyújtanak minden olyan élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek, amely plusz forrásokat keres, illetve szeretne elcsípni egy szeletet a következő hónapokban megjelenő, nagyságrendileg hatszázmil­liárd forint értékű új kiírásokból.

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az Store Insider magazin kiadója hetedik alkalommal hirdette meg „Az Év Boltja” versenyt.

Informálódj és kérdezz a hatályos jogszabályokról! Szakértőkkel segítünk eligazodni a jogszabályok útvesztőjében. 2021.06.29. 10:00

Szerkesztőségi, független vagy márkázott podcastok, videók, dokusorozatok versenye.

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.