hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. május. 07., péntek - Gizella.
hirdetés

A környezetrombolást is jelölnék a címkéken

Dániában született egy törvényjavaslat, amely előírná, hogy az élelmiszereken jelölni kell, azok mennyiben járulnak hozzá a klímaváltozáshoz. A környezetvédelmi miniszter szerint ezzel azt szeretnék elérni, hogy a fogyasztók a bevásárlás során könnyebben fel tudják mérni a termékek környezetre gyakorolt hatását.

hirdetés

A greenfo.hu cikke szerint amennyiben kifejlesztik a környezettudatos jelölőrendszert, az a többi országot is a tudatosabb élelmiszer-vásárlásra ösztönözheti. A kezdeményezés egy 38 pontból álló környezetvédelmi intézkedéscsomagnak a része, amit a dán kormány nemrég mutatott be. A tervbe beletartozik a kevésbé szennyező tömegközlekedésre, a hatékony és modern mezőgazdasági stratégiák kialakítására és a környezetbarát szállítmányozásra való törekvés is.

A környezettudatos élelmiszercímkék megvalósításához a kormány együttműködne az élelmiszerboltokkal, ezért egyeztetéseket kezdeményeznek a kereskedelmi szektor szereplőivel és az élelmiszergyártó cégekkel.

Környezetbarát termékek: zöldség-gyümölcs

Nem lesz könnyű megbízhatóan meghatározni minden egyes élelmiszer ökológiai lábnyomát. Fontos, hogy például a húshelyettesítő növényi termékeknél azt is jelölni kell, hogy a gyakran összetevőként szereplő szója termesztése milyen környezeti hatásokkal jár.

Az élelmiszerpiramis tetején szereplő feldolgozott élelmiszerek jellemzően sok eljáráson mennek keresztül, mielőtt ehetővé válnak és ezért általában rengeteg energiát használnak fel. Ezeknek az élelmiszereknek köszönhető ezért a legtöbb légszennyezés. A húsnak is óriási az ökológiai lábnyoma. Ha az amerikaiak csak 10 dekával csökkentenék a heti marhahús-fogyasztásukat, már akkor annyival csökkenne az USA károsanyag-kibocsátása, mintha 4-6 millió autó eltűnne az utakról.

A hal- és tenger gyümölcsei fogyasztás is környezetromboló, mivel a halászhajók minden évben 130 millió tonna szén-dioxidot bocsátanak ki. Emellett a fogyasztói kereslet hajtotta túlhalászás is rombolja az óceánok ökoszisztémáját.

A legkörnyezetbarátabb élelmiszerek az élelmiszerpiramis alján szerepelnek. Ezek a gyümölcsök és a zöldségek, amik organikusak és helyben termesztettek.

(forrás: greenfo.hu)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.