hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 25., szombat - Eufrozina, Kende.
hirdetés

Startup

A kudarcban rejlő lehetőség – így formálj a hátrányból versenyelőnyt

A kudarcok még a legsikeresebb vállalkozások életében is jelen vannak, de nem mindegy, hogyan tekintünk rájuk. Hibázni nem szégyen, hanem egyenesen ajánlott, hiszen ha tanulunk a rossznak vélt döntésekből, akkor akár versenyelőnyt is kovácsolhatunk belőlük. De hogyan lehet mindezt elérni? Ebben segítenek a K&H szakértőinek és Tomán Szabinának, a Cápák között üzleti showműsor egyik befektetőjének a tanácsai.

hirdetés

A kudarcok a vállalkozások életének természetes velejárói, melyek már a kezdeti lépésekkor elérhetnek bennünket. A CB Insights 2019-es nemzetközi kutatása szerint például a kezdő startupok jelentős része már az elején elbukik azon, hogy nem méri fel megfelelően a piaci igényeket, elfogynak az anyagi források vagy nem megfelelő csapattal indul el.

„Cégvezetőként magam is számos nehézséggel szembesültem, például amikor nem jöttek be a számításaim egy-egy csapattaggal kapcsolatban, vagy mégsem vezettünk be egy terméket. Számomra a siker kulcsa az, hogy mindig bátran szembe néztem ezekkel a helyzetekkel, és folyamatosan újraterveztem, ha valami mégsem jött össze” – foglalta össze gondolatait Tomán Szabina, a Cápák között üzleti showműsor egyik befektetője.

A mentor most megosztja azokat a tapasztalatait, amelyek a leginkább segítették abban, hogy a kudarcait sikerré tudja formálni.

Változtassuk meg a hozzáállásunkat!

Sokat számít, hogyan tekintünk a nehézségekre. Egy-egy elrontottnak vélt döntés szolgálhatja a javunkat is, ha nem kudarcként, hanem fejlődési lehetőségként értékeljük. Bátran merjünk hibázni, hiszen ezáltal rengeteg tapasztalatra tehetünk szert, ami akár versenyelőnyhöz is juttathatja a vállalkozásunkat.

Ne azonnal cselekedjünk!

Amikor sikertelenség éri a cégünket, ne rögtön, érzelmektől vezérelve reagáljunk a történtekre. Ha kell, várjunk egy-két napot, hogy alaposan, tiszta fejjel átgondolhassuk, mit rontottunk el és mi ebből a tanulság. Bízzunk a csapatunk meglátásaiban is, hiszen közösen könnyebb megtalálni a megoldást az adott problémára.

Fejlesszük a gyenge pontjainkat!

Amikor céget építünk és vezetők leszünk, a gyenge pontjaink is felszínre kerülnek, melyek a vállalkozás fejlődésének a gátjai is lehetnek. Ezért gondoljuk végig, hogy milyen területek jelentenek számunkra leginkább

kihívást. A leggyakoribb, vezetőket jellemző hiba például, ha valaki nem tud csapatot építeni, motiválni, de az is jellemző a hazai cégvezetőkre, hogy megrekednek a mikromenedzsment szintjén, nem tudják a feladatokat delegálni.

„A fentieken túl komoly segítséget jelenthet, ha egy olyan szakértői csapat áll mögöttünk, akikre bátran támaszkodhatunk. Egyetlen vezetőnek sincs mindenre kiterjedő szakmai ismerete, ezért már a vállalkozás alapítását megelőzően keressünk olyan szakembereket, akikhez tudunk és merünk is tanácsért fordulni, beleértve a komplexebb, pénzügyi döntéseket. Az üzletetide.hu oldalon e-mailen keresztül, bárki által ingyenesen megkereshető K&H szakértői csapatának tagjai is ebben segítik a cégeket, legyen szó ötlet validálásról, üzleti tervezésről, marketing kampányról vagy akár adózási kérdésekről” – tette hozzá Kökény Roland, a Cápák közöttben bemutatkozó vállalkozásokat mentoráló K&H Bank kkv szegmens marketing vezetője.

A K&H Bank jövőre is az okos pénzügyi döntések meghozatalában támogatja a Cápák között üzleti showműsorban bemutatkozó vállalkozásokat, a versenyzők pénzügyi mentoraként. A lehetőség ismét adott a megmérettetésre, mert a műsor harmadik évadába már elindult a jelentkezés, amit a következő linken lehet megtenni: rtl.hu/rtlklub/capakkozott/jelentkezz.

A K&H szakértői csapatának tagjaitól a következő linken lehet kérdezni: https://www.uzletetide.hu/kerdezd-a-capak-kozott-szakertoit.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.