hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. augusztus. 01., vasárnap - Boglárka.
hirdetés

Exkluzív! A Magyar Márkaszövetség „személyiségfejlődése”

Beszélgetés Ács Tamással, a Magyar Márkaszövetség elnökével

A Magyar Márkaszövetség elmúlt 15 éves. Közhely, hogy minden márkának arca van, miért ne lenne személyisége az őket tömörítő szervezetnek is? A szövetség az elmúlt másfél évtizedben sokat változott ugyan, de az alapvető célja megmaradt: „Olyan szabályozási és üzleti környezet kialakítása és fenntartása, amelyben a vállalkozások közötti kemény, de tisztességes verseny egyszerre ösztönzi az innovációt és a fenntarthatóságot – ezáltal teremtve maximális értéket a fogyasztók számára”. Ács Tamással legutóbb megválasztása után, tavaly nyáron készített interjút az Élelmiszer szaklap. Az Élelmiszer Online ezúttal először az azóta eltelt fél év munkájáról kérdezte az elnököt.

hirdetés

Ács Tamás és Dr. Juhász Miklós, a GVH elnöke

 

 

 

 

 

 

 

Ács Tamás: Az elmúlt időszakban a Márkaszövetség elnöksége két dologra koncentrált. Egyrészt azon fáradoztunk, hogy a kormányváltás után kiépítsük-megerősítsük a kapcsolatot az újonnan kinevezett állami vezetőkkel. Ennek egyik első jele volt, hogy a Gazdasági Versenyhivatal elnöke a szakmai szervezetek közül elsőként a Márkaszövetséget tisztelte meg jelenlétével közgyűlésünkön. Szintén pozitív jel, hogy nemrégiben együttműködési megállapodást írtunk alá a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósággal. Az elmúlt időszakban energiánk jelentős hányadát az ilyen jellegű kapcsolatfelvételekre fordítottuk. Emellett az elnökséggel és a tagsággal közösen most készítjük el a szövetség elkövetkező öt évben követendő stratégiáját.

Mit lehet tudni a körvonalozódó stratégiáról?


Vannak olyan egyértelmű irányvonalak, prioritások, amelyeket eddig jól kezeltünk, ahol hatékonyan tudtuk  tagvállalataink érdekeit képviselni. Ilyen például az állami, illetve a civil szférával történő párbeszéd és együttműködés. A szállító-kereskedő viszonyrendszer a másik terület, amely még sokáig biztosan napirenden marad. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy a tagság véleményét messzemenőkig figyelembe vegyük, ezért egy részletes kérdőívvel mérjtük fel, milyen elvárásaik vannak a szövetséggel szemben.


A 15. születésnapi rendezvényen is elhangzott – és már közhelyszámba megy –, hogy a márkáknak személyiségük van. A márkákat tömörítő szervezetnek is nyilván van személyisége: hogyan jellemezné ennek fejlődését az elmúlt 15 évben?


Amikor 1995-ben a Márkaszövetség elkezdte a működését – mondhatjuk – gyermekéveit élte. Ki kellett alakítani a működési struktúrát, a szervezeti kereteket. Tagvállalataink többsége abban az időben kezdte el magyarországi működését, számukra nagyon fontos volt, hogy a szövetségen keresztül minél hatékonyabb érdekképviseleti tevékenységet fejtsenek ki. Később – a szövetség „felnőttebb” korában – a Márkaszövetségnek már arra is volt energiája, hogy más, későbbi partnerszervezetek, szövetségek – mint például az Önszabályozó Reklámtestület – megalakulásánál bábáskodjon.  A legutóbbi időben pedig „arcunkat” leginkább a kereskedelmi cégekkel és a hatóságokkal történő tárgyalások, interakciók határozták meg.


Küszöbön áll a Hungarikum törvény elfogadása. Mit vár ettől a Márkaszövetség?Ács Tamás

Jónak tartjuk és üdvözöljük, hiszen arról beszél, amiről mi is – a márkákról. A szövetségben szintén abban hiszünk, hogy a márkás termékeket gyártó cégek értékeket teremtenek a gazdaság és a fogyasztók számára. Nyilván a lényeg a formálódó törvény részleteiben rejlik, hiszen nagyon nehéz meghúzni a határt, hogy mi is tekinthető magyar terméknek. Tagvállalataink nyilván egy szélesebb értelmezést látnának szívesen, mivel mindannyian Magyarországon vagyunk komoly adófizetők, aktív gazdasági szereplők, jelentős munkáltatók, amelyeknek éves összforgalma együttesen mintegy 1300 milliárd forint. Reméljük a Hungarikum törvény inkább a támogatásra és nem egyes márkák kizárására épül majd.


A márkaszövetség tagvállalatainak az egyik legnagyobb gondot a márkahamisítás jelenti. Mit terveznek ez ellen tenni?


Ez tagvállalataink számára lényegi kérdés, hiszen ha egy márkába, innovációba fektetnek, szeretnék ennek eredményét is látni, és tudni azt, hogy olyan konkurensekkel  versengenek, akik szintén tisztességes eszközökkel harcolnak. A márkahamisítás – amelynek az elmúlt időszakban ismét fellendülő szakaszát figyelhettük meg – nem tartozik ebbe a kategóriába. Amit mi tehetünk:  folyamatos kapcsolatot tartunk az állami szervezetekkel, és mindenben támogatjuk azt a törekvést, hogy tisztességes versenykörülmények között működjön a magyar gazdaság.


2000 és 2008 között a Márkaszövetség erőteljes kampányokkal támogatta a tagszervezetek márkáit. A jövőben milyen kommunikációt terveznek a márkák népszerűsítése érdekében?


Úgy döntöttünk, más mederbe tereljük a szövetség kommunikációs tevékenységet, és másként érvelünk a márkák értékei mellett. A közeljövőben inkább PR-eszközökkel kívánjuk bemutatni, hogyan teremtünk értékeket innovációinkkal. Egyelőre ATL-kampányt nem tervezünk, de a kommunikáció kérdése minden évben az elnökség asztalára kerül, vagyis nem kizárt a kampány folytatása sem.

Császár László, főszerkesztő, Élelmiszer Online
a szerző cikkei

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.