hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. május. 11., kedd - Ferenc.
hirdetés

A mikroalgákkal kacérkodik az Unilever

A világ lakosságának táplálkozásában megfigyelhető tendenciákat tekintve ez nem is akkora meglepetés.

hirdetés

Egy Algenuity nevű, egyesült királyságbeli biotechnológiai startuppal közösen kívánja felderíteni a mikroalga-fehérjék használatában rejlő élelmiszeripari lehetőségeket az Unilever.

A mikroalgákhoz hasonló alternatív fehérjeforrások bevezetése fontos elem a fenntartható élelmiszerrendszer kialakításában.

Az Algenuity által használt protein forrása egy Chlorella vulgaris nevű, tápanyagokban gazdag, növényi alapú, alacsony környezeti lábnyommal rendelkező mikroalga. Fehérjék mellett a Chlorella vulgaris rostokat, antioxidánsokat, vitaminokat, ásványi anyagokat és esszenciális zsírsavakat is tartalmaz.

Chlorella vulgaris (Forrás: Wikipédia)

Kisebb bökkenő, hogy az alga egyúttal tobzódik a klorofilban is, amely erősen keserű ízt és sokak számára kellemetlen szagot kölcsönöz a moszatnak. A Chlorella vulgarist jelentős részben ezen tulajdonságai miatt nem sikerült mindmáig beilleszteni az elterjedtebb étrendekbe. Az Algenuity szerencsére nemrég kifejlesztett egy technológiát, amellyel immár a többi tápanyag megtartása mellett lehet eltávolítani a mikroalgából a klorofilt.

Manfred Aben, az Unilever egyik kutatás-fejlesztésért felelős vezetője elmondta, hogy a cég nagy lelkesedéssel tekint a tápanyagokban gazdag és ízletes ételek kifejlesztését célzó összefogásra. Aben szerint a fenntartható élelmiszerrendszerekre való áttérés a világ jelenleg legnagyobb kihívásai közé tartozik, amellyel partnerségek és együttműködések nélkül lehetetlen lesz megbirkózni.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: European Supermarket Magazine)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.

Olyan szolgáltatókat kértünk fel előadónak, akik elevator pitchszerűen, max. 10 percben válaszolnak az alábbi kérdésre: „Te most miben tudnád segíteni egy HR-es munkáját?”