hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 25., szombat - Eufrozina, Kende.
hirdetés

Sport

A rózsaszín italok jelentősen javíthatják a sportteljesítményt

Egy, a Westminsteri Egyetemen elvégzett tanulmány szerint a rózsaszín italok fogyasztása ösztönzőleg hat a futók (futó)teljesítményére.

hirdetés

A Frontiers in Nutrition szakfolyóiratban publikált értekezés azt sugallja, hogy az ilyen árnyalatú löttyök a psziché befolyásolásával átlagosan 4,4 százalékos teljesítménynövekedést idézhetnek elő. Mindez annak köszönhető, hogy a rózsaszín árnyalat erősíti a jóllét érzését a fogyasztóban, és így a testmozgást is könnyebbé, illetve élvezetesebbé teszi a számára.

A kísérlet keretében a résztvevőknek egy saját maguk által megválasztott egyenletes tempóban, 30 percen keresztül kellett szaladniuk egy futópadon. Az egyik csoport "színtelen", a másik pedig rózsaszínű folyadékkal frissítette fel magát. Az italok kivétel nélkül alacsony kalóriatartalmúak voltak, és mesterséges édesítőszert tartalmaztak. A különbség annyi volt, hogy az egyik adagba némi ételszínezék is került.

Forrás: 123rf

A rózsaszín árnyalatot az emberek elméje általában alapból is összekapcsolja az édes ízzel, és így a résztvevők az ilyen színű italnak magasabb cukor-, illetve szén-hidrát-tartalmat tulajdonítottak. Éppen ennek köszönhetően a befestett levet vedelő csoport teljesítménye nagyobb volt, és mivel gyorsabb sebességet állítottak be maguknak, átlagosan 212 méterrel többet is futottak.

Korábbi tanulmányok már kimutatták, hogy a szén-hidrátokkal végzett „öblögetés” mérsékli a testmozgás érzékelt intenzitását, és a kutatók most azt kívánták kideríteni, hogy ugyanez az élmény szén-hidrát-mentes, ám rózsaszín italokkal a placebo-hatás segítségével előhívható-e.

Mind kiderült, előfeltételezéseik megalapozottnak bizonyultak.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: New Food Magazine)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!