hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 16., csütörtök - Edit.
hirdetés

A szabad piacot veszélyezteti a franciák új eredetjelölési standardja

A Brexit szavazást követően most a francia törvényhozók is meglegyintik kissé a határok nélküli európai piac ideáljának orcáját.

hirdetés

Az Európai Bizottság jóváhagyása után Stéphane Le Foll, a francia agrárminiszter bejelentette, hogy országa a tejtermékeken és a húskészítményeken kötelező erejű eredetjelölő címkézési standardot fog bevezetni. Az államban 2017. január 1-től a produktumokon az EU egyes tagállamainak esetében is fel kell tüntetni a származási országot.

A fogyasztók és a termelők lelkesen támogatják a szabályozást. Az Európai Fogyasztók Szervezete (European Consumer Organization) 2013-ban kimutatta, hogy az európaiak 90 százaléka támogatja a húskészítményeken elhelyezett és az eredetüket feltüntető címkék használatát. Ezek a vignetták a kistermelők számára lehetővé teszik, hogy a „portékájuk” megkülönböztethetővé váljon az Európai Unió más részein üzemelő, nagyobb mezőgazdasági termelők produktumaitól.

Mind ezek ellenére az élelmiszeripar hevesen ellenzi az intézkedést. Meglátásuk szerint az ilyen jelölések igazságtalan előnyhöz juttatják a helyi gazdálkodókat. Vélekedésük szerint a jogszabály fel fogja hajtani az árakat, és s bizonyos országokból származó élelmiszereket diszkriminálni fogja. Ezen a fronton a mezőgazdasági ágazatnak speciel lehet némi igazsága. Egy 2013. decemberi jelentés kimutatta, hogy az eredetiséget igazoló címkéket előállító, nyomon követhetőségi rendszerek a csomagolt élelmiszerek előállításakor csaknem 50%-os költségnövekedést generálhatnak.

Az int jelentős tovagyűrűző hatást fejtett ki az Európai Közösségben. Olaszország, Portugália és Litvánia szintén szemez a származási országot feltüntető címkékkel. Az egységes európai közös piacon mindez az egyes tagállamok termékeinek megkülönböztethetőségét idézné elő, amely egyes vállalati vezetők szerint a protekcionizmushoz való visszatérést jelentené.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: The Daily Meal)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

A TikTok az elmúlt időszakban már nemcsak a tinik és az új social média platformok iránt érdeklődök körében produkált robbanásszerű növekedést, hanem a "mainstream" ingerküszöbét is átlépte, és kezdetét vette a "TikTok-aranyláz". Minden, amit tudni kell róla - egy nap alatt!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.