hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. május. 09., vasárnap - Gergely.
hirdetés

A szarvasmarhák sántaságát szűrnék ki

Számtalan olyan fiatal is kedvet érzett ahhoz, hogy innovatív elképzelésével megoldást találjon a hazai mezőgazdaság kihívásaira, aki nem agrár szakirányon folytatja tanulmányait. A NAK TechLab Egyetemi Ötletversenye azt is megmutatta: izgalmasan alakulhat az ágazat jövője. A döntőt a szarvasmarha-sántaságot előrejelző ötlet nyerte.

hirdetés

Kimagaslóan erős volt a NAK TechLab Egyetemi Ötletversenyére jelentkezők mezőnye, így az eredetileg tervezett öt csapat helyett hét vehetett részt a verseny múlt heti döntőjén. A megmérettetésre a mezőgazdaság hatékonyságának növelését célzó innovatív ötletekkel lehetett jelentkezni. A résztvevők a döntőt megelőzően online szakmai segítséget kaptak üzletfejlesztési és mezőgazdasági szakértő mentoroktól. Változatos koncepciókkal, sokszínű elképzelésekkel érkeztek a hallgatók.

A döntőben az első helyezést a CowBaj nevű csapatnak ítélte oda a zsűri. Az ő megoldásuk a szarvasmarhák különféle kondícióit mérnék, egészen pontosan az állatok esetleges sántaságát szűrnék ki digitális, automatizált módszerrel. Jutalmuk egy DJI drón, egy nemzetközi innovációs fesztiválon való részvétel és további szakmai konzultációk a fejlesztés tökéletesítéséhez. Különdíjas lett a Tornádó nevű csapat megoldása, vagyis egy infrakamera-rendszer, mely képes változatos körülmények között is megbízhatóan és pontosan visszaadni a növények hőmérsékletét, ezzel segítve az optimális termelést.

A versenyzőket szakmai zsűri értékelte: dr. Juhász Anikó agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár; Dr. Gyuricza Csaba, a Szent István Egyetem megbízott rektora; Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója; Umenhoffer Péter az Axiál Kft. marketingigazgatója, valamint Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke.

Győrffy Balázs így fogalmazott a döntő után: „Öröm volt részt venni a programban és zsűrizni azokat az ötleteket, amelyek egyértelműen azt a célt szolgálják, hogy sikeresebbé tegyük a magyar agrárgazdaságot. Öröm volt látni azt is, hogy számos olyan fiatal is érkezett a programra, aki nem agráregyetemen tanul. Ez azt mutatja, hogy hozzánk hasonlóan látnak fantáziát a hazai mezőgazdaságban, így ennek az ágazatnak bizonyára van jövője.”

A NAK és a Design Terminal tavaly indított, több programelemből álló innovációs együttműködésének célkitűzése, hogy a hazai gazdálkodók versenyképessége érdekében a legjobb, legújabb megoldások helyet találjanak maguknak az agráriumban, lehetővé téve hosszú távú beépülésüket a szektorba.

Az egyetemi ötletverseny fő célja a mezőgazdaságban kiaknázatlan lehetőségek feltárása volt, emellett az agrárium vonzóbbá tétele a fiatalok számára. A kihívás így motiválni tudja őket arra, hogy ezen a területen kezdjenek el tevékenykedni, innovatív ötleteket megfogalmazni és megvalósítani, hiszen az általános nézettel szemben a hazai agráripar jó adottságokkal rendelkezik ahhoz, hogy felkarolja a tech megoldásokat.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.