Adidas védjegy: a három csík üti a kettőt
Az Adidas német sportszergyártó, melynek védjegyében három párhuzamos csíkozás szerepel, megakadályozhatja azt, hogy más gyártók cipőin elhelyezett, két párhuzamos sávból álló megjelölést európai uniós védjegyként jegyezzék be - közölte az Európai Unió Bírósága.

A luxembourgi székhelyű uniós törvényszék ítéletében azt mondta ki, hogy a két párhuzamos csíkozást esetlegesen bejelentett védjegyek tisztességtelenül kihasználhatják az Adidas cipőkön elhelyezett, három párhuzamos sávból álló korábbi védjegyének jó hírnevét.

Az ügy előzménye, hogy a belga Shoe Branding Europe nevű cég cipőire két európai uniós védjegy lajstromozását kérte - a cipőáruk és a munkavédelmi cipők tekintetében - az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalától (EUIPO). A német Adidas felszólalt a védjegyek uniós bejegyzésével szemben.

Fotó:123rf.com


Az EUIPO helyt adott az Adidas felszólalásának és megtagadta a Shoe Branding Europe által bejelentett két védjegy lajstromozását. Indoklásában a motívumok bizonyos mértékű hasonlóságára, a védjegyekkel jelölt áruk azonosságára hivatkozott. Valamint arra, hogy fennáll a veszélye, hogy a vásárlók kapcsolatot feltételeznek a védjegyek között, amely által a bejelentett belga márkajel használata tisztességtelenül kihasználja az Adidas védjegyének hírnevét.

Az uniós bíróság ítéletében helyben hagyta az említett határozatokat. A bírák véleménye szerint az EUIPO nem vétett értékelési hibát, amikor úgy ítélte meg, hogy a bejelentett belga védjegyek használata tisztességtelenül kihasználja az Adidas hírnevét, valamint azt, hogy a Shoe Branding Europe nem fűzött bizonyíték erejű indokokat a bejegyeztetni kívánt két párhuzamos csíkozás használatához.