hirdetés
hirdetés
2021. július. 24., szombat - Kinga, Kincső.
hirdetés

Fogyaszthatóság

Aki szereti a befőttet, jobb, ha tud erről!

A befőttek fogyaszthatóságáról, minőségmegőrzési idejéről ír a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih).

hirdetés

Az élelmiszerek fogyaszthatósági vagy minőségmegőrzési időtartamának megállapítása az előállító felelőssége. Mivel nincsen egységes módszer az élelmiszerek fogyaszthatósági vagy minőségmegőrzési idejének meghatározásához, ezért az előállító mérések, laborvizsgálatok vagy szakirodalmi elemzések alapján határozza meg ezt az időintervallumot.

Az élelmiszereken kötelező a minőségmegőrzési időtartam feltüntetése, amely az adott élelmiszer mikrobiológiai tulajdonságait figyelembe véve két formában jelenhet meg a termék jelölésén: "minőségét megőrzi: (dátum)" vagy "fogyasztható: (dátum)". A dátumot a nap, hónap és év sorrendben szükséges feltüntetni.

Az élelmiszerek minőségmegőrzési időtartama az az időtartam, ameddig az élelmiszer megfelelő tárolás mellett megőrzi egyedi tulajdonságait. Azon élelmiszerek esetében, amelyek mikrobiológiai szempontból gyorsan romlandók, és ezért rövid idő elteltével valószínűleg közvetlen veszélyt jelentenek az egészségre, a minőségmegőrzési időt a fogyaszthatósági idő helyettesíti.

Egy meggybefőtt jelölésén minőségmegőrzési időt kell feltüntetni. A "minőségét megőrzi...." időtartam azt garantálja, hogy a termék minősége - a megfelelő tárolási körülmények betartása mellett - a lejárati dátumig a gyártó által meghatározott minőségnek kifogástalanul megfelel, de ez nem jelenti egyben azt is, hogy a lejárati dátum után például egy nappal már romlott és fogyasztásra alkalmatlan lesz.

A lejárat utáni fogyasztásnál nem lehet kizárni az élelmiszer biztonsági kockázatot, ami nem csak mikrobiológiai, hanem kémiai biztonsági veszély is lehet.

Azonban legtöbbször fogyasztásuk a lejárat után sem jelent veszélyt az ember egészségére, ezért azok saját felelősségre elfogyaszthatóak, de kereskedelmi forgalomba nem hozhatók - olvasható az "Ételt csak okosan" oldalon.

(forrás: napi.hu)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!