hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. május. 16., vasárnap - Mózes, Botond.
hirdetés

E-kereskedelem

Alibaba-varázslat: jól jártak a 825 milliárdos gigabírsággal

A kínai versenyhatóság 2,75 milliárd dolláros, azaz 825 milliárd forintnak megfelelő bírsággal sújtotta az e-kereskedelem óriását, az Alibabát. A cég részvényei kilőttek a hírre.

hirdetés

A hongkongi tőzsdén 9 százalékkal emelkedett az Alibaba részvényeinek értéke a hétfői nyitáskor, amiből 5,5 százalék meg is maradt napközben, írja a Marketwatch. Úgy tűnik tehát, hogy a vállalatnak kifejezetten jól jött a kínai versenyhatóságtól kapott rekordbírság, ami az éves bevételének négy százalékát teszi ki. Ha nem is könnyedén, de ezt az összeget az e-kereskedelem dinamikus bővülése miatt ki tudja gazdálkodni a cég. Az viszont ennél is fontosabb, hogy lezárult a hónapok óta tartó huzavona, pontosan kiderült, hogy a hatóságok célkeresztjébe került Alibaba milyen feltételekkel működhet tovább. A számok azt mutatják, hogy a befektetők is díjazták a bizonytalanság megszűnését.

Mi volt a gond az Alibabával?

A kínai versenyhatóság hivatalos indoklása szerint a cég visszaélt piaci erőfölényével és nem megengedett eszközökkel korlátozta a versenyt. De volt egy másik ok is. Az Alibaba „atyja", Jack Ma néhány hónapja élesen bírálta a kínai gazdaságirányítás elavult, versenyellenes rendszerét. A kemény kritikát megfogalmazó üzletember ezután néhány hónapra egyszerűen eltűnt a közéletből, a hatóságok pedig rámozdultak az Alibabára. Azt nehéz megmondani, hogy pontosan mi zajlott a háttérben, az eredmény azonban egyértelmű. Az Alibaba befizeti a bírságot, valamint felszámolja a kínai hatóságok által versenykorlátozónak ítélt üzleti gyakorlatát, például csökkenti a nála áruló kereskedők csatlakozási díját, valamint az e-boltok működési költségeit.

(forrás: Haszon.hu)
hirdetés

Címkék

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! Április 22-én startoltunk a #PályázzaProFuturával; a sorozat első része a pályázati lehetőségeket járja körül. A műsor epizódjai hasznos segítséget nyújtanak minden olyan élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek, amely plusz forrásokat keres, illetve szeretne elcsípni egy szeletet a következő hónapokban megjelenő, nagyságrendileg hatszázmil­liárd forint értékű új kiírásokból.

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.

Olyan szolgáltatókat kértünk fel előadónak, akik elevator pitchszerűen, max. 10 percben válaszolnak az alábbi kérdésre: „Te most miben tudnád segíteni egy HR-es munkáját?”

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!