hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. július. 24., szombat - Kinga, Kincső.
hirdetés

Anti-díjat kaptak a legmeggyőzőbb hamisítványok

A „győztes” hamisítványok a Plágium Múzeumba kerülnek

Átadta a 2013-as anti-díjakat az Aktion Plagiarius a tavalyi évben legyártott, az eredetire legjobban hasonlító hamisítványoknak. A három legmeggyőzőbb díjazott tárgy egy utcai lámpa, egy tányérszett és egy vágóeszköz lett.

hirdetés

A német non-profit szervezet, az Aktion Plagiarius 1977 óta minden évben odaítéli a plágium „anti-díjat” az előző évben készült, az eredeti termékre legjobban hasonlító hamisítványok készítőinek. Az aranyorrú, fekete gnómot formázó szobrocska a hamisítással szerzett profitot szimbolizálja.

antiA 2013-as díjakat a szervezet februárban, a Frankfurtban rendezett Ambiente rendezvényen hirdette ki. A legszembetűnőbb hamisítványnak járó díjat, vagyis az első helyezést idén a katari Dohában felállított utcai lámpák tervezőinek ítélték oda. A különleges formatervezésű közvilágítás eredetije Beth Galí tervei alapján Spanyolországban készült. A második helyezést a német Kaufhof kapta egy olyan tányérszett gyártásáért, amely a londoni Studio Levien eredeti terveit követi. A harmadik díjat a német Adolf Würth cégnek ítélték oda a szintén német Gebr. Schröde termékét másoló vágóeszköz utángyártásáért.

A Home Accents Today beszámolója szerint az Aktion Plagiarius minden éven az Ambiente rendezvényén, egy kiállítás keretében mutatja be a kirívó és díjazott utánzatokat. A másolt darabokat eredetijük mellé kiállítva mutatják be. A rendezvényt követően a másolatok az Aktion Plagiarius által Solingen városában üzemeltetett Plágium Múzeum (Museum Plagiarius) állandó kiállításának részeként megtekinthetők.

A szervezet alapítója, Rido Busse a díjak átadása kapcsán kaaufhofhangsúlyozta, hogy a díjazással arra kívánják felhívni a figyelmet, az eredeti termékek lemásolása milyen következményekkel, gazdasági hatással jár, és miért elítélendő.

Busse arra emlékeztetett, hogy az Európai Unió 2011-es statisztikái szerint az előző évhez képest 15 százalékkal több, mintegy 1,3 milliárd dollár értékű hamisított árut foglaltak le az európai vámszervek, amely növekedés javarészt az internetes rendelések egyre nagyobb számának köszönhető. A szakértő szerint a probléma oka az lehet, hogy a fogyasztók odafigyelés nélkül vásárolnak online, nem számolva azzal, hogy hamisítványt rendelnek. Busse mind a fogyasztókat, mind a kiskereskedőket arra biztatja, hogy nagyobb körültekintéssel rendeljenek, és lehetőségeikhez mérten győződjenek meg a beszerezni kívánt termékek eredetiségével. Ha pedig visszaélést tapasztalnak, segítség a hatóságok munkáját azzal, hogy a problémát bejelentik.

(forrás: HENT)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.