hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. június. 18., péntek - Arnold, Levente.
hirdetés

Átstrukturálódik a Coop bolthálózata

Mintegy 4 százalékos növekedés után 627 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly, ezzel minden változás és az egyre élesedő kereskedelmi verseny nyomása ellenére is őrzi pozícióját a kereskedelmi csoport – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén. 

hirdetés

A COOP piaci részesedése ezzel hosszú idő óta stabil, a magyar tulajdonú üzletlánc továbbra is a második szereplő a kereskedelmi szektorban.

Mintegy 4 százalékkal tudta növelni árbevételét a COOP Gazdasági Csoport, amely így 627 milliárd forintos árbevételt ért el 2018-ban – mondta el Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója a cég szerdai budapesti közgyűlésén. A cégvezető az eseményen megjegyezte: „összességében pozitív és stabil környezetben gazdálkodott a COOP Gazdasági Csoport, a legfőbb számok nem változtak, illetve kismértékben javultak tavaly a megelőző évekhez képest. Az üzletlánc így tartani tudta meghatározó, forgalomarányosan mintegy 12 százalékra tehető piaci pozícióját a hazai kereskedelemben. Ennek hátterében a hatékonyságot javító intézkedések állnak, amelyek keretében átstruktúrálódik a kereskedelmi csoport bolthálózata, amely növeli a hatékonyságot.”

Változó trendek

A vezérigazgató kifejtette: a korábbi stratégiai célkitűzéseknek megfelelően a társaság folytatja egyébirányú fejlesztéseit is. A versenyképességet javító, a korszerűsítést szolgáló lépésekként zajlanak a COOP-nál a boltmegújítási program munkálatai, valamint az egyéb technológiai és energiahatékonysági fejlesztések, mint például a napelem-rendszerek telepítése is. Ezek kommunikációjára is nagy hangsúlyt fektet az üzletlánc, ahogy a környezetbarát intézkedéseit, így a használt étolaj visszagyűjtését is tovább folytatja és kommunikálja a csoport. A COOP kommunikációja is követi a trendeket, a fiatalokat ugyanis a közösségi oldalak segítségével szólítja meg egyre aktívabban az üzletlánc – tette hozzá Tóth Géza. A vezérigazgató megjegyezte: a logisztikai együttműködésből eredő hatékonyság-javulásban szintén vannak kiaknázandó tartalékok, ezért a COOP folyamatosan újítja meg logisztikai rendszerét, amely a jövőben is folytatódni fog.

A kereskedelmi trendek változásáról szólva a vezérigazgató elmondta: az elmúlt időszakban átalakultak a fogyasztók vásárlási szokásai. Ez a trend ugyan kihívást is jelent a COOP számára, de a lakóhelyközeli boltjai miatt profitál is a változásból az üzletlánc. Ennek érdekében tovább kell folytatni a merchandising-tevékenység megújítását, megfelelve a folyamatosan átalakuló vásárlói igényeknek. Ezen a ponton a legfőbb feladatok között a választék további bővítését, kihelyezését, a frissáru-kínálat terén szükséges előrelépést említette meg Tóth Géza.

Kistelepülések: állami segítség szükséges 

Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke az eseményen hangsúlyozta: a kereskedelmi láncok között a COOP lefedettsége kiemelkedő, az üzletlánc jelenleg a legtöbb, közel 1600 településen van jelen, és naponta 1,5 millió vásárlót szolgál ki. A legkisebb, 2 ezer fő alatti kistelepüléseken azonban rendkívül nehéz gazdaságosan működtetni a boltokat, jóllehet ezek nem csupán az egyetlen kereskedelmi szereplők az adott falvakban, hanem gyakorta az önkormányzatot leszámítva az egyetlen foglalkoztatók is.

Pekó László leszögezte: a COOP elkötelezett a falvak és az ott élő vásárlók iránt. Ezért a COOP Gazdasági Csoport tárgyalásokat folytat a kormánnyal, hogy milyen formában lehetne támogatással - üzemeltetőtől függetlenül - fenntartani a kereskedelmet a kisebb lélekszámú és gyakorta alacsonyabb vásárlóerejű falvakban, és ezzel megtartani a kistelepülési üzleteket. A COOP keresi a kormány partnerségét a megoldásban és nyitott a döntéshozók válaszára, mert úgy véli, hogy szükség van a legkisebb falvak boltjaira – tette hozzá az igazgatóság elnöke.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az Store Insider magazin kiadója hetedik alkalommal hirdette meg „Az Év Boltja” versenyt.

Informálódj és kérdezz a hatályos jogszabályokról! Szakértőkkel segítünk eligazodni a jogszabályok útvesztőjében. 2021.06.29. 10:00

Szerkesztőségi, független vagy márkázott podcastok, videók, dokusorozatok versenye.

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.