hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. július. 24., szombat - Kinga, Kincső.
hirdetés

Az alkohol a női szívek barátja - persze csak módjával

Már néhány korty javítja a túlélési esélyeket

Már néhány korty alkohol fogyasztása is javítja szívinfarktus után a túlélés esélyét nők esetében – állapították meg amerikai kutatók.

hirdetés

szívHa bárkit megkérdezünk, hogy miben hal meg a legtöbb férfi, mindenki rávágja, hogy infarktusban. Ha azt kérdezzük, mi a nők leghalálosabb betegsége, többen a rosszindulatú daganatokat említik, pedig a gyengébb nem halálozási statisztikájának első helyén is a szív-és érrendszeri betegségek állnak.

Sok nő kerül infarktus miatt kórházba, és Murray Mittleman vezetésével egy munkacsoport Bostonban azt vizsgálta, hogy a szívrohamot követően fogyasztanak-e alkoholt és ennek milyen hatása van későbbi sorsukra. Az közismert, hogy a mértékletes alkoholfogyasztás kedvező hatású a szív-és érrendszerre, de a szívbetegség által már bizonyítottan érintett hölgyekre vonatkozó adatokkal a szakemberek nem rendelkeztek.

Az infarktust megelőző tényezőkre vonatkozó nagy amerikai tanulmány adataiból a kutatók kiemelték a kórházból hazaengedett nőbetegek további sorsát illető eseményeket. A vizsgálatban 64 szívgyógyászati intézet heveny infarktus miatt kezelt 1253 nőbetegének csaknem húsz év alatt bekövetkező halálozását írták össze.

A vizsgált személyek 61 százaléka nem fogyasztott alkoholt, 22 százalék hetenként átlag egyszer ivott egy italnyi szeszt, ami egy deci bornak vagy egy pohár sörnek felelt meg, hat százalék heti egy-három alkalommal ivott ennyi szeszt, 11 százalék heti három alkalommal, vagy még gyakrabban ivott ennyit.

A kutatók a statisztikai értékelés során figyelembe vették a nők társadalmi-gazdasági körülményeit, életkorát és egyéb adatait is és azok ismeretében számolták ki az alkohol fogyasztásától függő halálozás kockázatát. Meglepetésükre azt találták, hogy a halálozás esélye az alkoholt egyáltalán nem fogyasztókhoz képest 34 százalékkal volt kisebb azoknál, akik hetenként akár egynél is ritkábban, de ittak valamilyen szeszes italt.

A hetenként egy-három italt fogyasztók halálozási kockázata 35 százalékkal volt alacsonyabb, mint az absztinenseké, az ennél több szeszt fogyasztók is 29 százalékkal ritkábban haltak meg az infarktust követő korai években, mint azok, akik soha nem nyúltak a pohárhoz.

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.