hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. május. 09., vasárnap - Gergely.
hirdetés

Fejlesztés

Az OKSZ tagjai segítik az élelmiszeripar fejlesztését

Az Országos Kereskedelmi Szövetség kiemelt fontosságú gazdaságpolitikai célkitűzésnek tartja a magyar élelmiszeripar fejlesztésének kormányzati támogatását. Együttműködött az ezzel összefüggő kérdésekben eddig is az Agrárminisztériummal, valamint az Innovációs és Technológiai Minisztériummal, akik az OKSZ tagvállalkozásai közül az ALDI, az AUCHAN, a LIDL, a METRO, a PENNY MARKEZ, a SPAR Magyarország és a TESCO közreműködését is kérték. Az OKSZ tagvállalkozásai egyeztetéseket folytattak a Nemzeti Agrárgazdasági Kamarával is időszerű élelmiszerpiaci kérdésekről.

hirdetés

Figyelemmel kíséri és támogatja az OKSZ a magyar agrárium fejlődési lehetőségeivel közvetlenül, vagy közvetve összefüggő friss kormányzati döntéseket is, így a Vidékfejlesztési Kormánybizottság megalakítását, a falusi kisboltok támogatására irányuló 45 milliárd forintos támogatási lehetőség meghirdetését és a vállalkozásokat segítő 10 millió forintos tehermentes hitellehetőség indítását is.

Kiemelkedő jelentőségű az Irinyi Terv Élelmiszeripari Beszállító-fejlesztési Programja, melyben a kereskedelmi vállalkozások koordinátori, ezen keresztül együttműködési megállapodások révén segíthetik a hazai élelmiszeripari vállalkozásokat. Az OKSZ tagvállalkozások egyöntetű szándéka, hogy a február végéig rendelkezésre álló időszakig csatlakozzanak ehhez az élelmiszeripari beszállítóknak 35 milliárd forint támogatást nyújtó programhoz.

Mint arról már beszámoltunk, az OKSZ a program sikeres indítása érdekében fő támogatója volt annak a február 5-i, a Store Insider és a PPH Média szervezésben megtartott szakmai fórumnak, melyen több mint száz beszállító vállalkozás vett részt. A szakmai fórumon közreműködött Dobos Balázs, az Innovációs és Technológiai Minisztérium gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkára, Éder Tamás, élelmiszeriparért felelős országos alelnök a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara képviseletében, valamint Cserháti Gábor, a pályázati lebonyolítást végző intézmény, az IFKA projektvezetője is. Ez a szakmai fórum az agrárium megalapozott támogatási igényei mellett azt is igazolta, hogy a beszállítók, a magyar élelmiszeripar és a kereskedelmi vállalkozások szoros együttműködése segíti a legcélratörőbb és leghatékonyabb fejlesztési megoldásokat.

Az élelmiszer kereskedelemben az értékesített termékek döntő része a hazai beszállítóktól származik jelenleg is. A hazai előállítású élelmiszerek döntő fontosságúak azért is, mivel a vásárlók egyre nagyobb arányban keresik a magyar termékeket a kereskedők tapasztalatai szerint. A magyar származású élelmiszerek piacának erősítése további műszaki fejlesztéseket igényel, a vásárlók elvárásaival is összhangban. A vásárlók igényeinek közvetítésben kulcsszerepük van a kereskedelmi vállalkozásoknak.

Az OKSZ tagvállalkozásai számára alapvető kérdés, hogy a hazai élelmiszerfeldolgozók folyamatosan fejlődjenek, a legkorszerűbb technológiai lehetőségek felhasználásával. Ez a magyar mezőgazdaság számára is előnyös, hiszen így az alapanyagok is hatékonyabban hasznosulhatnak a magyar élelmiszerpiacon. A magyar élelmiszeripar műszaki fejlesztése, a korszerű innovációk beültetése a teljes agráriumot segíti az előrelépésben.

Az elmúlt hónapokban, a járványhelyzetben bebizonyosodott, hogy a magyar mezőgazdaság, az élelmiszeripar és a kereskedelem a legnehezebb, váratlan körülmények között is helyt tud állni, ami döntő részben a szoros együttműködésüknek köszönhető.

Az elkövetkező időszakban hatalmas kihívások várnak az agráriumra, az élelmiszeriparra és az élelmiszer kereskedelemre egyaránt. Ehhez az szükséges, hogy a magyar élelmiszeripar tovább fejlődjön, a legkorszerűbb technológiákat felhasználva, a kormányzati támogatások révén is.

Az OKSZ fontosnak tartja, hogy továbbra is párbeszéd legyen a támogatást nyújtó döntéshozók és valamennyi piaci szereplő között ebben a kérdéskörben is.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.