Egy Caper Labs nevű startup kifejlesztett egy szkennelő hardverrel és fizető terminállal egyaránt felvértezett bevásárlókocsit. Még egy érintőképernyőt is beleépítettek, amely amellett, hogy a vásárlót segíti az eligazodásban, igény szerint szüntelenül reklámokkal is zaklathatja őt a beszerzőkörútja folyamán.
Jelenleg a szkenner még mindig úgy működik, mint egy hagyományos vonalkód-leolvasó, vagyis a megvásárolni kívánt termékeket egyenként regisztrálni kell vele. A cég ugyanakkor egy súlyérzékelő és képfelismerő kamerák telepítésével a későbbiekben még flottabbá szeretné tenni a folyamatot. Ha ez megvalósul, nem kell majd azon szorongani, hogy vajon beolvastuk-e az árucikket; csak be kell azt helyezni a kocsiba. A jelenlegi verzió hasznos szolgáltatása, hogy a kijelző lépten-nyomon tájékoztathatja a vevőket a közelükben megtalálható, érvényes leárazásokról/akciókról.
A bevásárlókocsit két üzletben már hadrendbe állították, és a kiskereskedelmi egységek számottevő forgalomnövekedésről számoltak be a használatukkal. Ugyan az Amazon Go formátumával gördülékenységben még a Caper rendszere sem veheti fel e versenyt, a „belépési költsége” nagy valószínűleg jóval alacsonyabb, minthogy az esetében a boltokban nincs szükség érzékelők és kamerák százainak előzetes beszerelésére.
Beköszöntőben az okos bevásárlókocsik kora
Egy Caper Labs nevű startup modellje már munkába lépett és kedvező eredményeket produkál.