hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. május. 09., vasárnap - Gergely.
hirdetés

Ipsos kutatás

Biztonságos vásárlásra vágyunk

Az üzletekben továbbra is a biztonságos vásárlásra vágyunk, online pedig elvárjuk, hogy rendeléseink leadása és kiszállítása is zökkenőmentes legyen. Az Ipsos próbavásárlói közösségének 124 tagja osztotta meg őszi vásárlási tapasztalatait az kutatócég szakembereivel.

hirdetés

Míg tavasszal válaszadóink harmada, ősszel már csak ötöde válaszolta, hogy a koronavírus-járvány hatására új terméket, szolgáltatásokat kezdett használni. Ezek továbbra is javarészt higiéniai termékek voltak, valamint jellemzővé vált élelmiszerek online felületről történő rendelése, gyakran készpénzmentes fizetési opcióval, házhoz szállítással.

Szeptemberben ismét megkérdeztük ügyfélélményt mérő közösségünk tagjait vásárlási tapasztalataikról. Az online vásárlók több, mint harmada (37%) bankkártyával fizetett, további harmada készpénzzel átvételkor (ami némi növekedést mutat tavaszhoz képest), míg 17% online bankkártyás fizetési rendszeren keresztül. A banki átutalásos fizetés csökkent. A vásárlók tizede nyilatkozta, hogy a járványhelyzet befolyásolta a választott fizetési módját, és 70%-uk kérte házhozszállítással a terméket. A futár az esetek valamivel több, mint felében viselt maszkot, holott a maszk nélküli futár többekben ellenérzést váltott ki.


Az online vásárlók egyre kifinomultabb igényei 

Számos pozitív tapasztalat mellett több hiányosságot is említettek a válaszadóink, ezeket osztotta meg velünk Skandera Nikolett az Ipsos próbavásárlói csapatának a vezetője és Földes Annamária, ügyfélélmény kutatási igazgató. 

Nagyon vegyes képet kaptunk a beszámolók alapján – mondta Nikolett – A webshopokban számos esetben is előfordult, hogy a keresett termék tájékoztatója téves információt tartalmazott. Ez félrevezeti a vásárlót és bizalmatlanságot eredményez a céggel szemben.

A beszámolók alapján megesett az is, hogy a rendelés több különböző csomagban érkezett az átvételi pontra és minden csomagnál két-két nyomtatott példányban kellett az ügyfélnek kitöltenie az adatait. Ez felesleges papírelhasználást és extra időt kíván a vásárlótól, miközben a cégeknek a digitalizáció irányába való teljes elmozdulás a jövőjükbe való befektetést és túlélést kellene, hogy jelentse.

Amikor átutalással is lehet fizetni egy rendelésnél, de azt lassan könyvelik, közben nem kap tájékoztatást az ügyfél a folyamat státuszáról, vagy amikor az ügyfélnek gyors segítségre van szüksége, de a telefonos vagy chat alapú ügyfélszolgálat nem érhető el, az ügyfél könnyen frusztrálttá válhat - tették hozzá a szakértők.  A lassú reakcióidő (pl. e-mailben) szintén kiábrándult ügyfeleket eredményez.

 

A vásárlóknak érezniük kell, hogy elérhető a szolgáltató

A könnyen áttekinthető, felhasználóbarát honlap mostanra alapvetés a vásárlók számára. Fontos, hogy egy weboldalon ne csak a leggyakrabban vásárolt termékek legyenek egyértelműen megtalálhatók, de a kiegészítő szolgáltatások is.

A járvány több cég működésében hozott változást. Az ügyfelek folyamatos tájékoztatása, főként bizonytalan helyzetben, elengedhetetlen.

A megváltozott nyitvatartásról ezért például mindig közöljünk friss információt weboldalunkon és közösségi médiafelületeinken.

Amikor az online vásárlásra fordított idő rövid (a jól működő weboldal márpedig ezt támogatja), a vásárló elégedett önmagával, illetve ezáltal a szolgáltatóval is és újra vissza fog térni, ezek hiányában azonban gyorsan más irányba fog nézelődni.

 

Az élelmiszerláncok sorai között is aggasztóak a személyes tapasztalatok

A válaszadó közösség tagjai arról számoltak be, hogy több élelmiszerüzletben vásárolva is kiszolgáltatottan érezték magukat. Zsúfolt boltokkal is számos alkalommal találkoztak, ahol több vásárló is maszk nélkül közlekedett és nem kérte számon őket senki. A járványidőben gyakran továbbra is kevés kassza működik az üzletekben, fertőtlenítőszer sincs még mindenhol kihelyezve, vannak üzletek, ahol pedig a mosdók piszkosak, esetenként teljesen használhatatlanok. 

Az önkiszolgáló pénztárak bevezetése, a kártyás fizetés teljeskörű kialakítása a vásárlók szemében fontos megkülönböztető jegyek az üzletek között. Az ilyen jellegű intézkedések sokat számítanak az élelmiszerlánc megítélésében, csak úgy, mint az, amikor egy eladó ellenőrzi a raktárban, hogy elérhető-e a vásárló által keresett termék.

A vásárló ilyen esetben úgy érzi, az eladó tett extra erőfeszítést, hogy őt segítse, ezáltal pozitív tapasztalattal távozik, másoknak is nagyobb valószínűséggel említi meg az üzletet, az ott dolgozók példaértékű hozzáállását.  Egy-egy ilyen tapasztalat segíthet felülírni az élelmiszerüzletekben oly gyakran tapasztalt benyomást, hogy átlagos, megszokott, sőt, unalmas vásárlásban volt részük – részletezte Annamária.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! Április 22-én startoltunk a #PályázzaProFuturával; a sorozat első része a pályázati lehetőségeket járja körül. A műsor epizódjai hasznos segítséget nyújtanak minden olyan élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek, amely plusz forrásokat keres, illetve szeretne elcsípni egy szeletet a következő hónapokban megjelenő, nagyságrendileg hatszázmil­liárd forint értékű új kiírásokból.

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!