hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 25., szombat - Eufrozina, Kende.
hirdetés

Brit tudósok: túl sok ételt hívnak snacknek

A snackfogyasztók általában könnyebben elhíznak, mivel gyakran nem is emlékszenek rá, hogy mit ettek.

hirdetés

Egy tanulmány kimutatta, hogy ha a gyártók snack helyett sima „fogásként” (meal) prezentálnák a termékeiket, az segíthetne a túlevés nevű kedvezőtlen társadalmi jelenség visszaszorításában.

A kutatásban 80 ember vett részt, akiket egy tál tészta elfogyasztására kértek meg. A csapatot mindenek előtt két halmazra bontották. Míg az egyik csoportnak állva, műanyag villával, műanyag edényből kellett mintegy elmajszolni az ételt, a másik csapat ülve, egy kerámia tányérból fém villával fogyaszthatta el a tésztát.

Étkezés után a vizsgálati alanyok további, az állatos kekszhez és M&M-hez hasonló élelmiszerek ízének tesztelésére kérték fel. Mind azok, akik megelőzően „harapnivaló” formájában fogyasztották el a tésztát, többet ettek, mint azok, akik számára „fogás” formájában szolgálták fel az ételt.

„Egyre inkább rohanó világunkban mind több ember eszik útközben, és az erejük fenntartása érdekében snackként felcímkézett ételeket esznek – állította Jane Ogden, az angliai Surrey Egyetem egészségpszichológia professzora és a tanulmány szerzője.

„Azt találtuk, hogy a snackfogyasztók nagyobb valószínűséggel lesznek túlsúlyosak, mivel elképzelhető, hogy fel sem fogják, vagy nem emlékeznek arra, hogy mit ettek – tette hozzá az egyetem sajtóközleményében. – Mind ennek legyőzése érdekében fogásoknak (meal) kellene hívni az ételeket, hogy a vásárló eszébe véshesse, mit fogyasztott, és így később elkerülhesse a túlevést – sugallta a tudós.

Forrás: 123rf

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: HealthDay)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.