hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 24., péntek - Gellért, Mercédesz.
hirdetés

Körkörös gazdaság

Csak fenntarthatósági fejlesztésekkel élhetjük túl a természet pusztulását

A természet rendjébe való beavatkozás következményeit már a saját bőrünkön érezhetjük és erre egyre több kutatás rávilágít. A Cambridge Egyetem tanulmánya alapján 20 év alatt 40 százalékkal csökkent az egy főre eső termőföld, friss víz, tiszta levegő, ami hatással lehet egészségünkre. A Science of the Total Environment folyóirat szerint pedig a koronavírus-járvány kitörésében a klímaváltozás is szerepet játszhatott. A K&H Csoport környezetünk védelméhez kíván hozzájárulni, amikor ismét meghirdeti a K&H a fenntartható agráriumért ösztöndíjpályázatot, amelyben idén a körforgásos gazdaság témában, többek között a természeti erőforrásokkal való felelős bánásmódra, a pazarlás csökkentésére, újbóli felhasználásra, valamint a keletkező hulladék hasznosulására keresi a fiatal agrárszakemberek innovatív ötleteit.

hirdetés

A természet rendjébe való emberi beavatkozás következményeit már a saját bőrünkön is érzékelhetjük. A Cambridge Egyetem 2021-es kutatásából kiderült, hogy 1994 és 2014 között, azaz 20 év alatt 40 százalékot zuhant az egy főre eső természeti tőke, vagyis a termőföld, a friss víz és a tiszta levegő mennyisége, ami hatással lehet az emberek egészségi állapotára is. A Science of the Total Environment folyóiratban megjelent friss tanulmány pedig közvetlen bizonyítékot taglal arra vonatkozóan, hogy a klímaváltozásnak is szerepe van a koronavírus-járvány kitörésében. Mindez ráirányítja a figyelmet, hogy ez a folyamat valós kockázat az emberiségnek, éppen ezért minél hamarabb meg kell változtatni a termelési, fogyasztási, gazdasági szokásokat. Ez pedig az agráriumot is szemléletváltásra, gyors cselekvésre ösztönzi.

„A környezettudatos szemlélet már nem opció az agrárszakemberek számára, hanem minden mezőgazdasági tevékenységnek ezen az elven kell alapulnia, amely többek között a körkörös gazdaság térnyerésével valósulhat meg. Ez az Európai Unió törekvései között is jelen van: az Európai Zöld Megállapodás egyik meghatározó eleme az Európai Bizottság körforgásos gazdaságra vonatkozó, 2020-ban létrehozott új cselekvési terve. Tehát a termeléshez felhasznált nyersanyagok minél tovább a termelésben tartása a cél, így többek között a természeti erőforrásokkal való felelős bánásmódra, a pazarlás csökkentésére, újbóli felhasználásra, valamint a keletkező hulladék hasznosulására sürgetően kiemelt figyelmet kell fordítanunk. A K&H Csoport ezekre az aktuális kihívásokra szeretne reagálni, ezért hirdette meg idén is a K&H a fenntartható agráriumért ösztöndíjpályázatot az alap-, mester- és PhD képzésben részt vevő hallgatók számára” – ismertette Tresó István, a K&H Agrárüzletág fejlesztési főosztály vezetője.

Forrás: 123rf

„A járvány alatt is bebizonyosodott, hogy az új, innovatív fejlesztések adhatnak választ az agráriumot érintő aktuális kihívásokra, mint a növekvő népesség élelmiszerellátására, a szélsőséges időjáráshoz való alkalmazkodásra és az alacsony károsanyag-kibocsátáson alapuló működésre. Mindezek megvalósulásában a fiatal generáció kulcsszerepet játszik. A tavalyi évben benyújtott pályamunkák alapján például a kutatók a helyi termelés erősítésében, a kereskedelmi méretű akvapónia elterjesztésében és a műanyag hulladék alternatív felhasználásában látták a megoldást a körkörös gazdaság elősegítését illetően. A fenntartható irány a világ mezőgazdasági fejlesztéseiben továbbra is meghatározó lesz, így a tavalyitól eltérően az idei évben az egész pályázat a körforgásos gazdaság témára épül mind a három képzési szinten tanuló hallgatók esetében. Ezen belül pedig többek között a természeti erőforrásokkal való felelős bánásmódra, a pazarlás csökkentésére, újbóli felhasználásra, valamint a keletkező hulladék hasznosulására is várjuk az ötleteket” – fűzte hozzá Tresó István.

A pályázatra 2021. szeptember 30-ig lehet jelentkezni, részletek az alábbi linken érhetők el:
https://www.kh.hu/csoport/fiatalok-oktatasa

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.