hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. július. 24., szombat - Kinga, Kincső.
hirdetés

Drasztikus változás az élelmiszer-automatákon elhelyezett kötelező jelölésekben

2017. április 1-jétől a nem előrecsomagolt termékeket árusító élelmiszer-automatákon  is kötelező jelölni az allergén anyagokat. A módosítás az előrecsomagolt termékeket (pl. csokoládék, szendvicsek) kínáló gépeket nem érinti, ez esetben továbbra is az élelmiszerek csomagolásán találják meg a vásárlók az információkat.

hirdetés

Az élelmiszer-automatákban árult kávé, tea és egyéb italok esetében a nyomógombok mellett eddig a termék nevét olvashattuk. Emellett, amennyiben édesítőszert is tartalmaz, akkor az erre való utalást (például „Csokoládés cappuccino édesítőszerekkel” vagy „Citromos tea cukorral és édesítőszerrel”), valamint az azoszínezékek jelenlétét is fel kellett tüntetni.

A kötelezően feltüntetendő elemek 2017. április 1-jétől kiegészültek a késztermékben jelen lévő, allergiát vagy intoleranciát okozó anyagok és termékek felsorolásával. Az előírás teljesítése megoldható a termék neve mellett az allergének felsorolásával (pl. „tejet tartalmaz”) vagy egy kódrendszerrel, amelynek magyarázata jól olvashatóan szerepel az automatán elhelyezett külön táblázatban.

A kötelezően jelölendő információk nem előrecsomagolt termékeket árusító élelmiszer-automaták esetében:

  • az élelmiszer neve,
  • édesítőszerrel készített termékek esetén: „Édesítőszerrel (édesítőszerekkel)” illetve a „Cukorral (cukrokkal) és édesítőszerrel (édesítőszerekkel)” kifejezés, valamint
  • az azoszínezékek csoportjába tartozó színezékek [Narancssárga S (E 110), Kinolinsárga (E 104), Azorubin (E 122), Alluravörös AC (E 129), Tartrazin (E 102), Ponceau 4R vagy Kosnilvörös A (E 124)] jelenlétéről az alábbi felirat megjelenítésével „…színezék(ek) megnevezése vagy E száma…: a gyermekek tevékenységére és figyelmére káros hatást gyakorolhat.” felirat
  • allergiát vagy intoleranciát okozó anyagok és termékek felsorolása (pl. „tejet tartalmaz”)

Az automatákban árult előrecsomagolt termékek (pl. csokoládék, szendvicsek) jelölésének nem kell kívül az automatákon szerepelnie. A vásárló minden információt közvetlenül a termék jelölésén olvashat el, amelyen minden kötelezően feltüntetendő adatnak szerepelnie kell.

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.