hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. május. 16., vasárnap - Mózes, Botond.
hirdetés

„Mi lesz ma a vacsora? –

2020-ban ismét sertéshús fogyasztásösztönző kampányt folytat az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC), a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT), illetve a Magyar Húsiparosok Szövetsége, melynek része áruházi- és rendezvényeken való kóstoltatás, valamint intenzív kommunikációs kampány (televíziós és rádió-, továbbá influencerek bevonásával online kampány). A 2020. augusztusáig tartó kampány elsődleges célja, hogy ösztönözze a fogyasztókat a kitűnő, minőségi sertéshús tudatos vásárlására és fogyasztására.

hirdetés

Mint minden egészséges ételnek, a vöröshúsnak, köztük a sertéshúsnak is fontos szerepe van a kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozásban. A „Mi lesz ma a vacsora?  - Egy kiváló minőségi sertéshús minden ízében különleges” szlogen alatt futó tavaszi sertéskampány célja, hogy a sertéshúsra ne csupán koleszterinforrásként, hanem vitamin- és ásványianyagban gazdag élelmiszerként tekintsenek a vásárlók.A fogyasztásösztönzésen kívül természetesena sertéságazat stabilizálódását, a sertésállomány csökkenésének megállítását és az ágazatban dolgozók helyzetének javítását is célozza a kampány.

Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára a sajtótájékoztatón elmondta: a mostani fogyasztásösztönző kampány célja, hogy felhívja a figyelmet a kiváló minőségű hazai sertéshúsra, és a Magyarországon őshonos, különleges ízvilágú és beltartalmi értékű sertésfajtára, a mangalicára, valamint ezek előnyös tulajdonságaira és értékeire.  A sertéshúsnak és a méltán nagy népszerűségnek örvendő mangalicának megkülönböztetett szerepe van az egészséges táplálkozásban. A magyar konyha egyik nélkülözhetetlen alapanyaga a sertéshús és az abból készült különböző feldolgozott élelmiszerek.  Az ezekből készült étel a családi és a társadalmi ünnepek, vendégváró asztalok egyik fő fogása, jó okkal.

A vásárlók egyre tudatosabban keresik a minőségi hazai termékeket és szem előtt tartják az egészségtudatos táplálkozás igényét is. Az utóbbi években a fogyasztói kampányok, és a fokozatosan bevezetett áfacsökkentés hatására a fogyasztási kedv is növekedett – mondta a helyettes államtitkár.

 

Az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese, Giczi Gergely elmondta, hogy a sertéspiac az elmúlt egy év kapcsán nagyon komoly változásokkal volt terhelt, amelyekről higgadtan és objektíven kell tájékoztatni a fogyasztókat. A kampány ezért az idei évben kettős célt szolgál. A hagyományosan fontos fogyasztásösztönzésen túl az idei kampány kiemelt figyelmet fordít az edukációra is. Olyan fontos témákkal is foglalkoznunk kell az idén, mint a sertéspestis állat-és humánegészségügyi, valamint közgazdasági vonatkozása, továbbá a környezetvédelem és a vöröshúsok fogyasztásának ügye. Giczi Gergely ismertette a kampány főbb elemeit is. A Társaság a promóciós időszakban összesen 57 alkalommal, 27 élelmiszerüzletben tart kóstoltatásokat Budapesten és további 15 településen országszerte, valamint országos médiakampánnyal is készülnek. Kiemelte továbbá, hogy a médiakampány a böjtidőszakban szünetel.

Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke felhívta a figyelmet arra az új januári rendeletre, amely szerint a friss húsok esetében a pultokon jelezni kell a sertéshús földrajzi eredetét. Arra ösztönözte a fogyasztókat, hogy tájékozódjanak a vásárlások során az előre csomagolt húsoknál éppúgy, mint a tőkehús pultoknál. Vásárlásukkor gondoljanak arra, hogy ha hazai eredetű húst vásárolnak, akkor nemcsak a magyar gazdaság (mezőgazdaság, élelmiszeripar) erősödéséhez járulnak hozzá, hanem a vásárlásuk ökológiai lábnyoma is biztosan kisebb lesz.

A CBA kommunikációs igazgatója, Fodor Attila az alábbiakat említette meg: Az elmúlt években jelentős mértékű fejlődést látunk az élelmiszerkereskedelmi szektorban is. Nemcsak a forgalom volumene bővül, hanem egyre népszerűbbé válnak a magas minőségű termékek. Egyre többen az olcsó ár helyett inkább a kedvező ár-érték arányú termékeket keresik.

Az elmúlt évben sikeres volt a promóció, akkor a mangalicatermékeket népszerűsítettük, így biztosak vagyunk abban, hogy az idei esztendőben is a pozitív lesz a fogadtatás. Tapasztalataink szerint a promóciók időtartama alatt a népszerűsített termékek forgalma több tíz százalékkal tud bővülni.

A sertéskampányról a legfrissebb információkat az Agrármarketing Centrum honlapján is megtalálhatják az érdeklődők, a https://www.amc.hu/serteskampany/ oldalon. A kampány arcaként megjelenik Borbás Marcsi műsorvezető és Marton Adrienn, gasztro-influencer is, akiknek a receptvideóit megtalálhatják az oldalon.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.

Olyan szolgáltatókat kértünk fel előadónak, akik elevator pitchszerűen, max. 10 percben válaszolnak az alábbi kérdésre: „Te most miben tudnád segíteni egy HR-es munkáját?”