hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 24., péntek - Gellért, Mercédesz.
hirdetés

Egy Memphis Meats nevű cég laboratóriumban tenyészti ki a húsokat

Egy három tudós által alapított vállalat kíván a világon először őssejtből tenyésztett húst a piacra dobni – tájékoztat a Fortune.

hirdetés

Néhány csirkéből, szarvasmarhából és sertésből nyert sejt felhasználásával már sikerült is némi emberi fogyasztásra alkalmas állati fehérjét előállítani. A cég a mesterséges húst akár már a következő öt évben forgalomba hozhatja.

A konkurencia (Mosa Meat, Modern Meadow Inc., stb.) szintén nem pihen, és ők is hasonló időtávlatokban gondolkoznak.

Dr. Uma Valeti, a Memphis Meats társalapítója és vezérigazgatója a Fortune-nak elmondta, bízik abban, hogy ez lesz a hús jövője. Kardiológusként Valeti a „második háziasításként” jellemezte a folyamatot. (Az első kb. 10-000-20 000 éve ment végbe, szóval ráfért már egy kis „vérfrissítés”.) Az állatok domesztikációja helyett a Memphis Meats inkább közvetlenül az őssejtekből teremti meg az élelmet.

„A hagyományos hústermelés hatékonysága természeténél fogva alacsony” – vélte Valeti. 1 kalóriányi marhahús előállításához 23 kalóriányi takarmányra van szükség: állítása szerint a Memphis Meats módszere 3:1-es arányt tud felmutatni. A vállalat állásfoglalásának értelmében a laboratóriumi hús 90%-kal kevesebb vizet és földet, valamint 50%-kal kevesebb energiát igényel.

A globális népesség és így a hús iránt kereslet is rohamosan növekszik, és a Memphis Meats kétli, hogy a konvencionális technikával az iparág lépést tud tartani a változásokkal.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Fortune)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.