hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. május. 07., péntek - Gizella.
hirdetés

Gazdaság

Egyéves csúcsra ugrott a GKI fogyasztói bizalmi indexe

A GKI fogyasztói bizalmi index áprilisban egyéves csúcsára, mínusz 24,5 pontra ugrott, de még jelentősen elmarad a járvány okozta zuhanást megelőző, 2020. márciusi mínusz 12,1 pontos szintjétől - közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt. az MTI-vel.

hirdetés

A növekedéssel a fogyasztói bizalmi index a tavaly áprilisi zuhanásának eddig kétharmadát tudta ledolgozni. Tavaly áprilisban a mutató mínusz 49,8 ponton állt. Az előző hónapban, idén márciusban mínusz 32,6 pont volt a mutató értéke.

Áprilisban a lakosság saját pénzügyi helyzetét az előző hónaphoz képest erősen javulónak értékelte, ezen a területen az index a tavaly áprilisi zuhanásnak már 83 százalékát tudta behozni.

A GKI szerint hasonló mértékű a javulás a magyar gazdaság jövőbeli helyzetének megítélésével kapcsolatban. Az erről alkotott vélemény január óta folyamatosan javul, különösen az áprilisi emelkedés volt jelentős.

Forrás: 123rf

A járvány következtében tavaly a legnagyobb mértékben a munkanélküliségtől való félelem erősödött, az ezt követő javulás, majd a december-januári újabb romlás óta a félelem különösen most áprilisban csökkent jelentősen. De ezzel is csak a tavaly áprilisi zuhanás 71 százalékát sikerült ledolgozni.

A lakosság saját jövőbeli megtakarítási képességének megítélése a januári emelkedést követően, februárban az őszre jellemző szint alá esett, majd március-áprilisban alig változott.

Kissé tovább erősödött a fogyasztók inflációs várakozása. A lakosság a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek jelenlegi vásárlási lehetőségét a márciusinál kissé rosszabbnak, a következő egy évre vonatkozót jelentősen javulónak érzékelte - közölte a GKI.

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.