hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 24., péntek - Gellért, Mercédesz.
hirdetés

Nem lesz többé műanyag szatyor a franciáknál

Július első napjától, péntektől, tilosak az egyszer használatos műanyagzacskók Franciaországban, írja az Index a Local francia kiadására hivatkozva.

hirdetés

Ahogy korábban az Index is írta, a környezetvédők tíz éve tartó lobbizása után a tavaly nyáron megszavazott törvénynek eredetileg január elsején kellett volna életbe lépnie, ám az erről szóló rendelet csak a tavasz során jelent meg a hivatalos közlönyben.

A gyakorlatban viszont már az év eleje óta nem használatosak a műanyagzacskók a francia boltokban. Az intézkedés minden kereskedelmi szektorra vonatkozik, az élelmiszeripartól, a pékektől és hentesektől kezdve a kisebb boltokon és szupermarketeken át a benzinkutakig, a gyógyszertárakig és a piacokig. A jövőben csak organikus, házilag komposztálható zacskókat használnak majd az országban.

A franciáknál a döntés bevezetéséig mintegy 17 milliárd műanyagzacskót használtak fel évente. Egy átlagos zacskó vagy szatyor gyártása egyébként mindössze egy másodpercet vesz igénybe, ezeket aztán nagyjából húsz percig használjuk, és akár 400 évbe is telhet, amíg lebomlanak a természetben.

Dániában és Finnországban egy fő egy év alatt átlagosan csupán négy műanyagzacskót használ el, míg Franciaországban ennek a hússzorosát, vagyis nyolcvanat. De a lengyelek még ennél is többet, az északiak zacskómennyiségének százszorosát, vagyis az egy főre eső évi zacskószám náluk négyszáz.

Az eldobott műanyag zacskók jelentős része egyébként idővel a vízben köt ki, statisztikák szerint a tengeri hulladék megközelítőleg 75 százaléka zacskó vagy szatyor. Ez nemcsak azért veszélyes, mert a madarak és halak beléjük gabalyodhatnak, hanem mert gyakran le is nyelik őket. A tengeri teknősöknek például mintegy 86 százaléka nyeli le a zacskókat, mert medúzának hiszi őket.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Index)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.