hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. július. 31., szombat - Oszkár.
hirdetés

Élelmiszerlogisztikai kisokos a Dachsertől

90 000 tonna áru, 40 000 küldemény, 2,5 millió kilométer: a Dachser élelmiszerlogisztikai teljesítménye számokban. A német hátterű szállítmányozási szolgáltató 1999 óta van jelen a hazai piacon.

hirdetés

DACHSER 2018-ban megközelítőleg 5,6 milliárd EURO-s konszolidált nettó árbevételt termelt, ugyanebben az évben pedig a logisztikai szolgáltató összesen 83,7 millió küldeményt szállított 41,3 millió tonna össztömegben. A vállalat 30.600 alkalmazottat foglalkoztat a világ 44 országában.

A LIEGL & DACHSER Szállítmányozási és Logisztikai Kft. 1999 óta van jelen a magyar piacon. Pilisvörösvári székhelyén az ország egyik legmodernebb logisztikai bázisát üzemelteti. Belföldi hálózatát 8 vidéki telephely alkotja, összesen több mint 300 munkatársat foglalkoztat. Az elmúlt évek eredményei alapján a vállalat töretlen és dinamikusan fejlődő szereplője a szolgáltatási szférának: 2018-ben 3,5%-os forgalom növekedést ért el, ez 81,4 millió EUR árbevételt jelent.

Darvasi Árpád a Dachser FoodLogistics üzletágának vezetője beszél az élelmiszerlogisztikai szektor legkomolyabb kihívásairól.

Melyek a legfontosabb dolgok, melyekre figyelni kell az élelmiszerek raktározása és szállítása során?

A legfontosabb szempont minden élelmiszer kezelése során a higiénia és a hőmérséklet. Komoly elvárásoknak kell megfelelniük a beszállítási, raktározási, szállítási folyamatok során, hiszen – különösen a hőmérsékeltérzékeny áruk esetén – minden ponton biztosítanunk kell a hűtött környezetet, hogy az általunk kezelt áruk minősége kifogástalan maradhasson. Gondoljunk csak bele, hogy akár egy egyszerű átrakodás során is milyen fontos a hőmérséklet, ha mondjuk tejtermékekről vagy akár húskészítményekről van szó.

Milyen típusú árukról, árucsoportokról van szó?

A raktárak polcain ne csupán konzerveket képzeljünk el hosszú sorokban. Hűtött környezetet nem igénylő (általában úgy nevezett kettős csomagolású élelmiszerek), illetve hűtést igénylő árutípusok szerint csoportosítjuk a termékeket, melyek között tej-, hús- és édesipari termékeket, valamint alapanyagokat és késztermékeket tárolunk és szállítunk, melyeket 2 és 7 fok közötti hőmérsékleten szükséges kezelni – a folyamat minden egyes pontján.

Hogy képzeljük el egy bizonyos termék útját a gyártótól az áruházak polcáig?

Képzeljünk el egy hűtést igénylő árutípust, például egy doboz gyümölcsjoghurtot. A tartalma hűtésre szorul, míg csomagolása érzékeny, könnyen sérül. A joghurtok általában raklapokra helyezve, fóliázva kerülnek a hűtött raktárba, természetesen megfelelő hőmérsékletre hűtött kamionokon. A pakolás szintén hűtött térben zajlik, hogy a hőmérsékletkülönbség véletlenül se rontson a minőségen. A raktárból ismét hűtött kamionra, majd az ügyfél kérésének megfelelő időpontban (akár hét végén is) az áruházak polcaira kerülnek.

Milyen trendek és ügyféligények jellemzik jelenleg az élelmiszerlogisztikát?

Az ügyfelek igényei és a trendek összevágnak: jelenleg minden szektorban, ahogy nálunk is, a komplex szolgáltatásokat keresik: import és export, raktározás, hozzáadott értékű szolgáltatások, terítés, illetve a gyűjtőszállítmányozási szolgáltatásaink a legnépszerűbbek. Ami pedig alapjaiban határozza meg a trendeket az a kényelmi szempont, az elektronikus szolgáltatások, a folyamatos nyomonkövethetőség.

Mi az az Európai Élelmiszerhálózat, és hogyan segíti azt, hogy az asztalunkra kerülő ételek frissek és finomak legyenek?

Az Európai Élelmiszer Hálózat egy európai gyűjtőáru-fuvarozási hálózat, amely egységes, országokon átívelő szabványokkal biztosítja szolgáltatásainak folyamatosan magas színvonalát. Európa-szerte 30 telephelyen szolgálják ki az élelmiszeripari gyártók, kereskedők, valamint a gasztronómiai szolgáltatók igényeit. A Dachser e hálózat tagjaként minden körülmények között garantálja a kimagasló minőséget. A folyamatok standardizálásával, valamint egységes informatikai és higiéniai szabályokkal gondoskodnak a megbízhatóságról, arról, hogy az üzletek polcaira, majd a mi asztalainkra friss és ízletes termékek kerülhessenek.

 

 

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.