hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 17., péntek - Zsófia.
hirdetés

Eltűntek a kasszák az Amazon egyik boltjából

Az Amazon hétfőn a nagyközönség előtt is megnyitja az első olyan boltját, ahol pénztári sorban állás nélkül lehet vásárolni, mert a fizetés automatikusan történik, miközben dolgunk végeztével egyszerűen kisétálunk a boltból – írja a Reuters.

hirdetés

Az Amazon Go nevű, Seattle-ben található kísérleti boltról bő egy éve már írt az Index, amikor elkezdték tesztelni. A lényege, hogy az egész területén kamerák és más szenzorok sora figyeli, hogy melyik vásárló milyen árut vesz le a polcról és teszi vissza, vagy bele a kosarába. Ami pedig akkor is a vásárlónál marad, amikor kisétál az üzletből, annak az árát a rendszer egyszerűen levonja az illető számlájáról. Így nemcsak pénztárosokra, de biztonsági őrökre sincs szükség. Mindehhez persze a belépéskor ugyanúgy be kell mutatni a bolthoz tartozó appot, ahogy a reptéren is csak a QR-kód beszkennelése után nyílik meg a beszállókapu. (Az Amazon Go app egy nappal a nyitás előtt meg is jelent a Play Store-ban.)

Mindez így nézne ki az Amazon elképzelése szerinti ideális világban:

A gyakorlatban persze nem megy minden ilyen flottul. A Reuters forrásai szerint a rendszernek még gondot okoz a hasonló testalkatú vásárlók megkülönböztetése, azzal meg végképp nem tud mit kezdeni, amikor a gyerekek elszabadulnak, és minden elvett árut rossz helyre pakolnak vissza. A cég vezetői szerint viszont a bolt már elég jó ahhoz, hogy a bő egyéves tesztidőszak, illetve az azt megelőző több éves előkészítő munka után mostantól a vásárlókat is beengedjék.

Forrás: Amazon

A 167 négyzetméteres üzletben azért így is marad hely az emberi munkának, például árufeltöltőkre továbbra is szükség van, de a friss szendvicseket is emberek rakják össze, illetve az alkoholos szekciónál se gépek ellenőrzik még a vásárlók életkorát.

Arról egyelőre nincs hír, hogy az Amazon tervez-e a közeljövőben máshol is hasonló boltot nyitni. Mindeközben egyébként Kínában is folynak hasonló kísérletek, és bár ezek most még elmaradnak az Amazonétól a technológia fejlettségében, a Quartz szerint szélsebes ütemben folyik a fejlesztésük.

Arról, hogy az online piactérről a valódi boltok felé is terjeszkedő Amazon hogyan hozza a frászt a kiskereskedelem hagyományos szereplőire, az Index ebben a cikkben írt részletesebben.

(forrás: Index)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

A TikTok az elmúlt időszakban már nemcsak a tinik és az új social média platformok iránt érdeklődök körében produkált robbanásszerű növekedést, hanem a "mainstream" ingerküszöbét is átlépte, és kezdetét vette a "TikTok-aranyláz". Minden, amit tudni kell róla - egy nap alatt!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.