hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. május. 11., kedd - Ferenc.
hirdetés

A gyengénlátó vevőknek segít a Google

Két frissítést is bejelentett a techóriás a mesterséges intelligenciát használó Lookout alkalmazása kapcsán. Az eredetileg vak és gyengénlátó felhasználóknak tervezett szolgáltatását most egyrészt még több nyelven elérhetővé tette, másrészt új funkciójával gyorsabbá, könnyebbé vált az élelmiszercímkék, a különböző szöveges dokumentumok és a pénznemek beazonosítása.

hirdetés

Az alkalmazás már nemcsak abban segít a látássérülteknek, hogy az adott környezetükben található tárgyakat egy hang segítségével leírva ismerjék meg, hanem az emailek felolvasása vagy a vásárlások során is, amikor a csomagolt élelmiszerek összetevőinek listáját, az ételallergiára figyelmeztető jeleket, vagy csak a vonalkód leolvasásával egy-egy termék árát szeretnék megtudni – olvasható a The Verge cikkében.

Az új frissítés már kompatibilis a TalkBack nevű képernyő-felolvasó szolgáltatással is, amelyet a vak- és gyengénlátók közösségének visszajelzései alapján tökéletesítettek az elmúlt hónapokban. „Az app bővítése is része azon igyekezetünknek, hogy a világ lehető legtöbb információja mindenki számára elérhetővé váljon, és hogy minél több és tökéletesebb terméket fejlesszünk a fogyatékkal élőknek, és egyben velük együtt” – ezt Scott Adams, a Google akadálymentes szolgáltatásaiért felelős mérnökcsapatának egyik termékmenedzsere írta blogbejegyzésében.

A Lookout alkalmazást tavaly elsőként a Google saját gyártású Pixel termékein tette elérhetővé, mára azonban szinte minden androidos eszközön működik, ráadásul pont úgy, ahogy a két éve bevezetett GoogleLens, vagyis a mesterséges intelligencia és az okostelefonok kamerájára épített technológiát használva. Az app ugyanis mostantól egy nagyobb kameranézetet képes mutatni a mobil képernyőjén, amelyen keresztül szöveges információt tud leolvasni a tárgyról, amire felhasználója ráközelít. Ez akkor is hasznos, amikor valaki tapintás alapján formára, mennyiségre is megfelelőnek, ismerősnek érez egy konzervet, ám nem látja, hogy az pl. kukoricát vagy sárgahüvelyű babot tartalmaz. 

Az alkalmazás hangos útmutatást ad arra is, hogyan érdemes tartani a telefont, hogy a kamera érzékelje a tárgyakat, és szoftvere felismerhesse rajta a szöveget vagy a ráragasztott termékcímkét. Utóbbiakat még akkor is beazonosítja, ha véletlenül valaki fejjel lefelé tartja a terméket, ugyanis a beszkennelés után egy pillanatképet rögzít róla, amely alapján a felolvasó szoftver hangosan elmondja az összes, látható leírást. És pontosan így működik ez az emailek esetében is.

És bár a Lookout az angol mellett mostantól francia, német és spanyol nyelven is működik – igen, ez a magyar felhasználóknak még mindig nyelvtudás-függő használatot tesz lehetővé –, az új, valutaazonosító funkciója egyelőre csak az amerikai dollárt ismeri fel, igaz annak minden címletét, és akár félbehajtott formában is.

A sorozatot a Telenor támogatja.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.

Olyan szolgáltatókat kértünk fel előadónak, akik elevator pitchszerűen, max. 10 percben válaszolnak az alábbi kérdésre: „Te most miben tudnád segíteni egy HR-es munkáját?”