hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. október. 19., kedd - Nándor.
hirdetés

A kávé világnapja

Európában egyre több kávét fogyasztanak

Van, aki sok tejjel van, aki feketén, cukor és tej nélkül és olyan is van, aki feketén, kis tejszínhabbal a tetején szereti fogyasztani. Ma van a Kávé Világnapja, ami kifejezetten ünnepnap azok számára, akik kedvelik ezt a karakteres ízű és élénkítő hatású italt.

hirdetés

1983 fontos esztendő a volt Japánban: bemutatták az első strapabíró CasioG-Shock DW-5000C karórát, illetve megtartották az első, a „kávézás élményét ünneplő napot”. A kezdeményezés gyorsan globálissá nőtte ki magát. A kávéházak ezen a napon világszerte akciókkal, különleges kávékkal a boltok pedig nem mindennapi ajánlatokkal várják a kávézás szerelmeseit. A kezdeményezés ugyanakkor csak 2009. szeptember 27. óta számít hivatalosan világnapnak. Ez a 11 év, csak néhány másodpercnek tűnik ahhoz képest, hogy milyen régóta szerves része a kávézás az emberiség történetének.

A kávészemek serkentő hatásának felfedezéséhez több legenda is fűződik. Az egyik változat szerint, Kr. e. 300-ban egy Káldi nevű etióp pásztor egyszer csak észrevette, hogy amikor a kecskéi a piros bogyókból falatoznak, akkor sokkal élénkebbé válnak. Ezt elmondta a szerzeteseknek, akik úgy döntöttek, hogy megpörkölik a szemeket és ízletes italt készítenek belőle. Egy másik elbeszélés szerint Rhazes (852-932) nevű arab orvos a kávét, amit ő „quawa-nak” hívott, élénkítő orvosságként használta pácienseinek gyógyítására. Korabeli feljegyzések szerint a kávét először a XV. században, Jemenben fogyasztották szufi szerzetesek annak élénkítő hatása miatt. Innen indulhatott világhódító útjára, ugyanis a XVI. században már Szíria és Egyiptom lakói is ismerték. A kávé, vagyis a „fekete leves” fogyasztása Magyarországon a török étkezés elmaradhatatlan szokásaként került bele a köztudatba a XVI. században.

A világ kávéfogyasztása évről-évre nő. A Nemzetközi Kávé Szervezet (ICO) összesítése szerint 2016 és 2020 között 2,1 százalékkal több kávé fogyott a Földön és ez az érték idén várhatóan eléri a 168,4 ezer zsákot. Ez félelmetes mennyiség, ha azt vesszük, hogy egy zsák 60 kg kávészemet tartalmaz. A legnagyobb fogyasztónak Európa számít, amely idén 56,3 ezer zsáknyi kávét fog elkortyolni ebben az esztendőben az előrejelzések szerint.

A Worldatlas.com összesítése szerint a világ első 10 legnagyobb kávéfogyasztó országa közül 9 európai. Első számú csúcstartónak Finnország tekinthető, ahol egy lakosra vetítve évente 12 kilogrammnyi kávé jut. A második legnagyobb fogyasztónak ezen a téren Norvégia (9,8 kg) számít, őt pedig Izland (8,9 kg) követi. Mi magyarok nem vagyunk ott ajelentős kávéfogyasztó nemzetek között az évi 2,-2,5 kilogramm/fő értékkel, de fontos trend idehaza, hogy egyre többen cserélik az otthoni kotyogót valamilyen minőségi kávéfőzőre.

A Sencor ennek fényében idén novemberben bevezeti a magyar piacon a SES 9200CH típusú csúcskategóriás automata kávéfőzőjét. Ez a kávéfőző fontos előrelépés a korábbi modellekhez képest, hiszen immáron lehetőség lesz rajta beállítani az elkészíteni kívánt kávé erősségét. Mindamellett a készülék színes érintőpanelje még könnyebbé teszi a kávéválasztást. Korábbi előnyös tulajdonságait, így például a szuper keskeny (18 cm) kialakítást biztosan megőrzi a Sencor újdonsága.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

Kékgalléros konferencia 2021-ben is!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!