hirdetés
hirdetés
2021. május. 16., vasárnap - Mózes, Botond.
hirdetés

Termékteszt

Ezekre figyelj, ha mosogatógépet vásárolnál

A Tudatos Vásárlók Egyesülete  56 újabb mosogatógépmodellt tesztelt, így a tudatos vásárlók jelenleg már összesen 266 terméket hasonlíthatnak össze vásárlás előtt, többek között tisztítási és szárítási hatékonyság, energiafogyasztás, felhasználói élmény és zajkibocsátás alapján.

hirdetés
A mosogatógép a jelenlegi helyzetben sok háztartás megkerülhetetlen főszereplőjévé vált, ezért fontos, hogy a család igényeihez megfelelő, tartós darabot sikerüljön beszerezni. Mosogatógép vásárlás előtt természetesen mindenki az alap kérdéseket kell letisztázza a háztartás igényeinek megfelelően, ezek alapszempontként a terméktesztben is megjelennek:
  • Elsődleges, hogy főzési illetve étkezési szokások figyelembevételével eldöntsük, hogy kisebb (6-8 terítékes) vagy nagyobb (12-16 terítékes) gépre van-e szükség?
  • Másodsorban fontos, hogy attól függően, hogy hol lenne a helye a gépnek, a lehetőségek leszűkíthetők legyenek részben vagy teljesen beépíthető, pult alá építhető, illetve szabadon álló változatokra? A részben, vagy teljesen beépíthető modellek előnye, hogy előlapjuk összehangolható a többi konyhabútorral.

Nagy a szórás az árak tekintetében

A teszten legalább 70%-os eredményt elért beépíthető mosogatógépek közül a legkedvezőbb áron az IKEA Lagan terméke végzett 85 000 Ft-os átlagárral. Míg a szabadon álló, hasonló eredményt elért mosogatógépek közül a Bosch SMS25AW05E termékéért kell a legkevesebbet fizetnünk, 108 000 Ft-os átlagáron szerezhetjük be. Ami érdekes, hogy a tesztelt termékek közül a legdrágább egy teljesen beépíthető Miele termék 75%-os eredményt produkált, mindezt 999 000 Ft-os átlagáron. Az említett termékek tisztítási és szárítási hatékonysága közel azonos. A főbb különbségek a víz- és energiahatékonyságban, a csendesebb működésben és a praktikus kialakításban mutatkoznak meg a Miele javára.

Szerencsére a két véglet között akadnak bőven olyan termékek, amelyeket kedvezőbb áron tudunk beszerezni, és a teszten elért eredményeik azonosak vagy jobbak, mint az említett legdrágább terméké. Sőt, még Miele termékből is akad olyan, amely harmadannyiért produkál hasonló eredményeket, azzal a különbséggel, hogy egy szabadon álló verzióról van szó. Érdemes tehát nem csak márkát választani, hanem alaposabban is utánanézni egy-egy termék pontos jellemzőinek. A teszten legjobban teljesítő termékek között (75% vagy afeletti eredménnyel) a következő gyártók mosogatógépei sorakoznak: Miele, Neff, Bosch és IKEA.

Főbb különbségek energia- és vízfogyasztásban 

Összességében elmondható, hogy a legtöbb termék tisztítási és szárítási teljesítménye megfelelő. A főbb különbségek ma már inkább a termékek energia- és vízfogyasztási hatékonyságában és a felhasználói élményben rejlenek. Szinte minden készülékben van már a normál mellett eco funkció is, amely ugyan hosszabb ideig tart, de hatékonyabb víz- és energiafelhasználást ígér. Ezen belül is érdemes utánajárni, hogy pontosan mennyi vizet használ a készülék akár normál (7-20l közötti érték) akár eco üzemmódban (6-14l közötti érték), mert a különbségek hosszútávon jelentősen megterhelik a pénztárcánkat és nem utolsósorban a környezetünket is. Továbbá a legtöbb termék esetében feltüntetésre került az új - idén március 1. óta életbe lépett- EU-s energiahatékonysági címkerendszer szerinti besorolása is A-tól G-ig, ahol A jelöli a legkedvezőbb energiafogyasztási szintet (egyúttal a +++ jelölések eltűnnek). Ez segítségünkre lehet, hogy minél energiahatékonyabb terméket válasszunk, amely hosszútávon is gazdaságos eleme lesz a háztartásunknak.

A használt is jó választás lehet

A mosogatógépek sokszor hibátlan állapotban, másodkézből is megszerezhetők, vásárlás előtt mindenképp érdemes átböngészni a használt készülékek kínálatát is. Figyelemre méltóan teljesít például a kereskedelmi forgalomban már nem kapható - ám másodkézből még beszerezhető – Bosch SMV68N60EU, a Miele G 4932 SC SERIES 120 vagy a Siemens SN678X36TE készülék is.

Ha pedig mi cseréljük le használt, esetleg működésképtelenné vált készülékünket, akkor körültekintően járjunk el, kérjük az új terméket szállító boltot, hogy vegye át feleslegessé vált készülékünket, hiszen erre jogszabály kötelezi, vagy keressünk fel vele egy hulladékudvart.

A teljes mosogatógépteszt eredménye előfizetéssel megtekinthető ITT.

 

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! Április 22-én startoltunk a #PályázzaProFuturával; a sorozat első része a pályázati lehetőségeket járja körül. A műsor epizódjai hasznos segítséget nyújtanak minden olyan élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek, amely plusz forrásokat keres, illetve szeretne elcsípni egy szeletet a következő hónapokban megjelenő, nagyságrendileg hatszázmil­liárd forint értékű új kiírásokból.

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.

Olyan szolgáltatókat kértünk fel előadónak, akik elevator pitchszerűen, max. 10 percben válaszolnak az alábbi kérdésre: „Te most miben tudnád segíteni egy HR-es munkáját?”

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!