hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. november. 30., kedd - András.
hirdetés

Fél órán múlt az évtized üzlete

Az elmúlt egy évben számos sikeres magyar vállalkozás cserélt gazdát, az alapítók egy elegáns exittel realizálták a profitot. A Forbes összegyűjtötte az elmúlt 12 hónap legnagyobb kiszállóit Demjántól a Fornettin át a Femináig és a megbecsülte a vételárakat.

hirdetés

Nem túlzás az év, sőt az évtized egyik magyar üzletének nevezni a Trigránit értékesítését. Az ország egyik leggazdagabb embere, Demján Sándor az amerikai TPG-nek adta el a régió legnagyobb ingatlanos cégének lengyel-szlovák portfólióját, de a TPG vitte a magyar és a horvát portfólió egy részét is. A tranzakció becsült értéke 170 milliárd forint, ezzel toronymagasan első a nagy exitek listáján.

A Trigránit-biznisz értékének alig több, mint tizede, mégis bombaüzlet, amit Palásti József, az ország leggazdagabb pékje, a Fornetti alapítója kötött. A Kecskemétről indult vállalkozás már a svájci Aryzta tulajdonaként nő tovább. A vételár a Forbes becslése szerint: 18,2 milliárd forint volt, ez egy ezüstéremre volt elég a listán.

A lista szerint 9,3 milliárdot ért Palásti egykori társa, Galántai János cége is. A Fornettiből kiszállt és Pek-Snack néven saját vállalkozást indító vállalkozó a DANUBE SCA SICAR-nak (közvetve az Oriensnek) adta el saját franchise-hálózatát. Galántai exitje a harmadik a listán.

A Forbes listáján szerepel a népszerű online ételrendelő site kivásárlása, azaz a Netpincér-Foodpanda deal (5. helyezett), a siófoki KAONA Plastic műanyagfröccsöntő jövedelmező esete a francia JBT csoporttal (8. helyezett).

Tizenegyedik helyen áll az exitlistán az AutoHopot a becslés szerint 620 millió forintért elhappoló BlaBlaCar: a francia telekocsi-vállalatnak a csapat és a piac ért ennyit. A tizenötös lista tizenharmadik helyére került a Femina Media értékesítése: a vevő a Spéder Zoltán tulajdonában lévő CEMP lett, a vételár pedig 500 millió forint körül lehetett.

A magazin interjút készített a big data piacon bámulatosan gyors sikertörténetet írt budapesti Sequence IQ alapítóival: a cég nem sokkal az egyéves születésnapja után került az amerikai Hortonworkshöz. A Forbes iparágat ismerő forrásai szerint a deal értéke 10 millió dollár lehetett, a felek üzleti titokként kezelik vételárat.

„Meseszerű az egész” – mondta az egyik alapító, Mátyás János, aki szerint semmi sem változott az exit óta. Egy szebb és jobb irodába költöztek a Wesselényi utcába, de ugyanolyan főnökei saját maguknak, mint eddig. Most már ők a Hortonworks Magyarország, akik csak kutatás-fejlesztéssel foglalkoznak. Tovább dolgozhatnak a saját termékeiken, de mostantól együtt az anyacéggel.

Szabó Zsolt, a Trigránit befektetési vezérigazgatója pedig az évtized üzletének kulisszatitkaiba enged betekintést a Forbes hasábjain. „Demján úr két héttel a tervezett aláírás előtt írt egy levelet az összes érintett félnek, amelyben kijelentette, hogy ha július 28-án éjfélig nincs aláírás, eláll az üzlettől. A megjelölt napon 11.30-kor az aláírás megtörtént.” – idézi fel a körülményeket Szabó.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Újra itt a Kreatív digitális versenye!

Kiadónk társoldalai