hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. július. 24., szombat - Kinga, Kincső.
hirdetés

Fenntarthatóan működik a Coca-Cola HBC

A 2019 Dow Jones Fenntarthatósági Index – a vállalatok fenntarthatósági teljesítményét mérő legfontosabb, globális mutató – alapján Európában a Coca-Cola HBC áll az élen az üdítőitalgyártók ranglistáján. Ez már a hatodik alkalom az elmúlt hét évben, hogy a Coca-Cola palackozója lett az első az európai fenntarthatósági rangsorban, ám az összesített, globális és európai rangsorban is a TOP3 üdítőgyártó között szerepelt az elmúlt 9 évben.

hirdetés

A vállalat összességében 90 pontot kapott: maximális pontszámot ért el 11 kategóriában és további 9-ben mutatott fejlődést az elmúlt évben. Mindezek alapján, idén a vállalat a második helyet szerezte meg a globális ranglistán.

Az eredményeket értékelve, Zoran Bogdanovic, a vállalat elnök-vezérigazgatója elmondta: „Nagy megtiszteltetésnek tartjuk a helyezésünket. Büszkék vagyunk arra, hogy a munkatársaink és a vevőpartnereink elkötelezettsége a fenntartható működés iránt ismét meghozta ezt az elismerést. Tisztában vagyunk ugyanakkor azzal, hogy ez csupán egy pillanatképet rögzít. A valóságban folyamatosan meg kell dolgoznunk az eredményeinkért, és mindig új kihívásokkal szembesülünk. Ezért helyezünk olyan nagy hangsúlyt arra, hogy a fenntarthatósági céljainknak következetesen és hosszútávon legyünk képesek megfelelni.”

2018-ben ezek a fenntarthatósági intézkedések járultak hozzá a cég pontszámaihoz:

  • Elérte céljait a szén-dioxid-kibocsátás terén, hiszen a 2010-es értékhez képest 25 százalékkal csökkentette széndioxid kibocsátását a teljes értékláncán belül, két évvel hamarabb, mint ahogy azt előzetesen várta (a céldátum 2020 volt). Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy 1,27 millió tonna szén-dioxid-kibocsátást takarított meg.
  • A dolgozói elkötelezettségi felmérésen 88 százalékos eredményt ért el, ami meghaladta a FTE 100 vállalatok átlagát.
  • A vezetői pozíciók 37 százalékát töltik be nők, a cél 2025-ig az 50 százalékos arány elérése.
  • A 3,237 millió eurónyi beszerzési költsége 98 százalékát helyben költi el, amivel a helyi foglalkoztatást és a helyi vállalkozásokat erősíti azokban az országokban, ahol jelen van. Emellett, 328 millió euró adót is fizet ezekben az országokban, ezzel támogatva az országok gazdaságát.
  • 2018-ban 7,9 millió eurót költött a helyi közösségeket támogató programokra. Ennek több mint egyharmadát fordította a legfontosabb társadalmi felelősségvállalási programjára, az #énjövőmre. Ez a program fiataloknak segít szert tenni a munkaerőpiacon keresett készségekre, képességekre.
  • A gyártásban, a palackozóhelyein összességében 22 százalékkal csökkentette a vízfelhasználását a 2010. évi értékhez képest.
  • A piacaikon újrafelhasznált elsődleges csomagoló anyagai 45 százalékát gyűjtötte vissza.

A cég fenntarthatósági küldetése

2018 szeptemberében hirdette meg 2025-ös fenntarthatósági céljait, amelyek hat fő területre koncentrálnak: a károsanyag-kibocsátás csökkentésére, a vízfelhasználás csökkentésére és a fenntartható vízgazdálkodásra, a Hulladékmentes Világ projektjére, az alapanyagai fenntartható forrásból való beszerzésére, az egészséges táplálkozásra, valamint a munkatársai és közösségei jólétére. A vállalásait itt tekinthetik meg részletesen. Az elmúlt években már sikerült jelentős eredményeket elérnie a fent megnevezett területeken, a célok teljesítése a terveknek megfelelő ütemben halad.

A Coca-Cola HBC fenntarthatósági teljesítményét más, az iparágban nagy elfogadottsággal bíró szervezetek is elismerték, mint amilyen a CDP Climate Disclosure, az MSCI ESG Rating és a FTSE4Good Index.

A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. legfrissebb Fenntarthatósági Jelentéséért kattintson az alábbi linkre: https://hu.coca-colahellenic.com/media/4064/fenntarthatósági-jelentés-2018.pdf

Nagyobb felbontású infografika a linkről letölthető.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.