hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. augusztus. 05., csütörtök - Krisztina.
hirdetés

Ipsos-kutatás

Fogyasztói reakciók a Covid-19 második hullámára

Vásárlási gyakoriságában nem, a preferált csatornák tekintetében viszont a tavaszihoz hasonló fogyasztói átrendeződés várható. A Covid-19 járvány második hullámára reagálva az Ipsos folytatja CX tracking kutatássorozatát, mely a fogyasztói tapasztalatok és az elégedettség alakulását monitorozza a pandémia idején.

hirdetés

A napi megbetegedések számát nem követte a tavaszihoz hasonló fogyasztói hangulatromlás. A tízes skálán mért index az átlagosan háromszor magasabb napi esetszám ellenére sem közelíti korábbi, április elején mért 5,7-es negatív rekordot.

A kutatássorozat tizedik, a romló piaci kilátások hatására indított mérése 6,4-es szintű, azaz alapvetően pozitív hangulatot tükröz, amely egyelőre jóval meghaladja a tavaszi járványidőszak átlagértékét, és csak enyhén alacsonyabb a nyár elején, a vírus visszaesésekor mért 6,8-as szinttől.

A fogyasztói hangulat összevetése a napi új megbetegedések mozgóátlagával (forrás: Ipsos CX tracking, N=300 fő mérési hullámonként és koronavirus.gov.hu/portfolio.hu)
A fogyasztói hangulat összevetése a napi új megbetegedések mozgóátlagával (forrás: Ipsos CX tracking, N=300 fő mérési hullámonként és koronavirus.gov.hu/portfolio.hu)

Bátrabbak és realistábbak a magyar fogyasztók, de meddig?

Az Ipsos CX tracking kutatás eredményei szerint egyes termékkategóriák, mint pl. a palackozott víz és üdítők, tisztálkodási szerek és kozmetikai termékek esetében nem mérhető ingadozás a vásárlási gyakoriságok tekintetében: a fogyasztók a pandémia második hulláma küszöbén, csakúgy mint áprilisban a korábbi időszakhoz képest kb. 10-20% nagyobb gyakorisággal vásároltak ilyen termékeket.

A tartós élelmiszerek, a gyógykészítmények, valamint kiemelten a fertőtlenítő szerek vásárlási gyakorisága a járvány kezdetekor magasra ugrott, majd enyhülő trendet mutatott, és egyelőre nem tért vissza a tavaszi bizonytalanságban mért kiemelkedően magas szinthez.

Az egyes termékvásárlások gyakoriságának változása (forrás: Ipsos CX tracking, N=300 fő mérési hullámonként)
Az egyes termékvásárlások gyakoriságának változása (forrás: Ipsos CX tracking, N=300 fő mérési hullámonként)

A friss élelmiszerek, valamint az alkoholos italok vásárlási szintje a járvány teljes időszakában változatlan maradt, sőt ez utóbbi vásárlási gyakorisága többször, így a legutóbbi adatfelvétel során is negatívba fordult, elérte a korábbi időszakhoz mért -10%-os értéket.

A vírus hatására az online vásárlási módok felfutása tartósnak bizonyult, szeptember elején jelentősen a pandémia előtti időszak értékei felett van az online rendelés (+23%-pont) és a házhozszállítás igénybevétele is (+17%). A személyes vásárlás, a bevásárlóközpontba, üzletekbe járás, a személyes ügyintézés gyakoriságának továbbra is jelentős visszaesése (-32%) ugyanakkor jóval kisebb, mint ami április elején volt tapasztalható (-80%).

sszhangban az Ipsos Omnibusz kutatásának eredményeivel, a magyar vásárló bátrabbnak, mobilabbnak mutatkozik, mint a Covid-19 első hulláma idején." – emelte ki Földes Annamária, az Ipsos CX üzletágának igazgatója.

Csatornahasználat gyakoriságának változása (forrás: Ipsos CX tracking, N=300 fő mérési hullámonként)
Csatornahasználat gyakoriságának változása (forrás: Ipsos CX tracking, N=300 fő mérési hullámonként)

A kutatássorozat által mélységében vizsgált iparágak közül a bankszektor érezhető megtorpanást mutat a személyes ügyintézés nyár óta tartó fokozatos erősödését illetően.

– Az Ipsos összesen 928 banki ügyintézési alkalmat vizsgált meg a válaszadók részletes beszámolói alapján, és azt tapasztalata, hogy az online tranzakciók dominanciája májustól gyengülni kezdett. Ez a folyamat most megfordulni látszik – mondta el Földes Annamária. A szeptember eleji értékek (28%) bár még mindig magasabbak, mint a tavasszal mértek, az online csatornák súlyának újabb erősödése várható ősszel.

Ügyintézés módja – pénzügyi szektor, csatornahasználati preferenciák (forrás: Ipsos CX tracking, N=300 fő mérési hullámonként)
Ügyintézés módja – pénzügyi szektor, csatornahasználati preferenciák (forrás: Ipsos CX tracking, N=300 fő mérési hullámonként)

– A telekommunikációs szektor teljesen eltérő csatornahasználatról árulkodik. Bár az online ügyintézés ez esetben is elsődleges, a nyár folyamán a klasszikus telefonos és személyes kapcsolatfelvételi formák együttesen már megközelítették, esetenként meg is előzték az online-t. Az őszi Covid-19 hullám ennek a trendnek is véget vet – tette hozzá a szakember.

A több, mint 5.300 tényleges tranzakció feldolgozásán alapuló kutatás feltárta, hogy a szeptember elején mért összelégedettség éppen a telko szektorban a legalacsonyabb (átlag 7,2 a tízes skálán), míg a továbbra is a személyes csatornáiban legerősebb retail, és a fent már említett pénzügyi szegmens kiemelkedően teljesít (8,6 és 8,5) e tekintetben.

A hetente 300 felnőttkorú magyar állampolgár online megkérdezésével, országos mintán zajló kutatás az Ipsos saját válaszadói panelén készül. Az eredmények reprezentálják a hazai 18 éven felüli népességet a legfontosabb társadalmi-demográfiai mutatók (így életkor, nem, lakóhely szerinti régió, településtípus) szerint.

(forrás: ipsos/storeinsider)
hirdetés

Címkék

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

HR-esek és kommunikációs vezetők a nyitott szemléletű cégkultúráért. Egésznapos ÉLŐ konferencia szeptember 9-én!

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!