hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. november. 30., kedd - András.
hirdetés

Fokozott húsvéti fogyasztóvédelmi ellenőrzések

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság az idei évben is fokozott figyelmet fordít arra, hogy a húsvéti ünnepeket megelőző bevásárlások során biztosítsa a vásárlók anyagi biztonságát, elsősorban a megtévesztések és a vásárlói megkárosítások kiszűrésén keresztül. Az üzletekben megjelenő húsvétra szánt termékek között válogatva, a húsvéti árucikkekre vonatkozó akciókkal élve is fontos, hogy a fogyasztók körültekintően, valóban „tudatos fogyasztóként” járjanak el.

hirdetés

A hatóság az alábbi témákban folytat fokozott ellenőrzéseket:

A fogyasztók megtévesztésére / megkárosítására irányuló kereskedelmi gyakorlatok kiszűrése

•    A felügyelők azt vizsgálják, hogy a pénztárnál megfelelően történik-e az árfelszámítás, azaz az egyes termékeket azon az áron értékesítik-e, amelyet a terméken szereplő árcímke vagy a polccímke tartalmaz, illetve
•    amennyiben többes árfeltüntetést észlelnek a felügyelők, próbavásárlással ellenőrzik, hogy a pénztárnál az alacsonyabb áron számítják-e fel a terméket.

A húsvéti időszakban megjelenő, szezonális ajándékcsomagok, akciók tekintetében a megtévesztő kereskedelmi gyakorlatokat kívánja kiszűrni a hatóság

•    így azokat a szabálytalanságokat, amikor az ajándékcsomagba összecsomagolt termékek esetében valójában nincs szó „ajándék”-ról, mivel az „ingyenesnek” feltüntetett termékért is fizetni kell.
•    a hatóság nem egyszer találkozott olyan esettel is, amikor a termékek egyenként történő megvásárlása kedvezőbb volt a fogyasztóra nézve, mint az „akciós”-nak hirdetett csomag.

Szintén a fogyasztók megtévesztését hivatott megakadályozni a polccímkén feltüntetett termékmegnevezések megfelelőségének ellenőrzése

•    A vonatkozó előírások pontosan meghatározzák, hogy egy csokoládé termék megnevezése mikor megfelelő (mikor nevezhető étcsokoládénak, tejcsokoládénak, fehér csokoládénak), és bár az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy a gyártói címkék ebben a vonatkozásban már jellemzően megfelelőek, előfordul, hogy a polccímkén megtévesztő tájékoztatás szerepel.

A fentieken túl a felügyelők fokozott figyelmet fordítanak az ellenőrzések során arra is, hogy az üzletben nincsenek-e értékesítésre kihelyezve lejárt minőségmegőrzési idejű termékek.

Amennyiben a felügyelőségek ellenőrzéseik során lejárt fogyaszthatósági, valamint minőség-megőrzési idejű élelmiszerek forgalmazását tapasztalják, a szabálytalanságot a hatósági ellenőrzésről felvett jegyzőkönyvben rögzítik, és a jegyzőkönyv egy példányának megküldésével értesítik az illetékes hatóságot.

A húsvéti ünnepkör legfelkapottabb termékei a csokoládé, a tojás és a húsvéti sonka, ezért

Jó, ha tudjuk:

Hogy tényleg csokoládét vásároljunk

Nem minden csokoládé, ami annak látszik, vagy amit annak neveznek. Sajnos a termék feliratok lehetnek megtévesztőek. A hatóság szakemberei már az ünnepek előtti ellenőrzéseik során igyekeznek kiszűrni megtévesztő jelöléseket, de a nem árt tudni, hogy mit figyeljünk:
Csokoládé (étcsokoládé) esetén legalább 35% összes kakaó szárazanyagot kell tartalmaznia, ebből legalább 18% a kakaóvaj és legalább 14% a zsírmentes kakaó szárazanyag.
Tejcsokoládé esetén legalább 25% összes kakaó szárazanyagot, kell tartalmaznia a csokoládénak.

Sonkavásár

A Magyar Élelmiszerkönyv a sonka termékcsoportot három alcsoportra osztja, amelyek közül az elsőbe és a másodikba – a nyers, illetve a hő-kezelt sonkák közé – tartozik a húsvétkor fogyasztott sonkák többsége. Nincs olyan szakember, aki belelát a sonkába, kóstolásra pedig sajnos nincs lehetőség, ezért a sonka kiválasztásnál a fogyasztó számára a legfőbb támpontot az árucímke jelenti, amely nemcsak a termék tulajdonságairól, hanem a felhasználás módjáról is eligazítást kell, hogy adjon.

Ha a címke hiányzik, inkább mondjunk le a vásárlásról!

A sonkák címkéjének utalnia kell az állatra (kivéve a sertést), és utalnia kell a testtájra (például comb vagy lapocka) is. Ezen kívül a vásárlókat a választásban segítő címkének tartalmaznia kell az előkészítés módját (darabolt vagy kötözött), fel kell tüntetni a hőkezelés módját (nyers vagy főtt), a pácolás és a füstölés módját, valamint nyers sonkák esetén azt, hogy a termék nyersen és/vagy főzve, illetve sütve fogyasztható.

Tojás

2012-ben lépett hatályba az a rendelet, mely szerint a tojások darabára mellett fel kell tüntetni a tojás kilónkénti árát is. Az árak összehasonlítása szempontjából erre is érdemes odafigyelnünk.

Érdemes olyan kereskedőnél vásárolnunk, akiben megbízunk, ismerjük a termékeit és elégedettek vagyunk vele. Fontos minden terméknél, így a húsvétra szánt termékeknél is odafigyelni a fogyaszthatósági időre, hiszen a megvásárolt mennyiséget általában több alkalommal szeretnénk felhasználni, fogyasztani. Kis odafigyeléssel az ünnepre készülődés hangulatát semmi nem ronthatja el.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Újra itt a Kreatív digitális versenye!

Kiadónk társoldalai