hero
Store Insider 2021. október 28. 13:45
Fókuszban a márka: letölthető októberi lapszámunk digitális verziója
Napjainkban a márkáknak egy zsúfolt csatatéren kell küzdeniük a fennmaradásért és a fogyasztók figyelméért. Honnan indultak és merre tartanak a saját márkák? Hogyan viszonyul egymáshoz az ügyélélmény és egy jó márka-érték mutató? Hogyan lehet kitűnni az egyre szélesedő termékkínálatból és mire figyeljünk pozicionálásnál? Trendek és friss piaci információk mellett ilyen és ehhez hasonló kérdésekre találnak választ digitális lapszámunkban.

Nagy terveket sző a Gyulahús: VIP interjúnkban Daka Zsolt a Gyulahús Kft. ügyvezető igazgatója beszél a 150 éves vállalat technológiai fejlesztéseiről, a termékek új egységes arculatáról, valamint arról, hogy új beruházással a cég duplájára szeretné növelni kapacitását - Nagy terveket sző a Gyulahús.

Gyakran merül fel a kérdés, hogy melyik a legmegfelelőbb KPI a márkakutatásban? Van-e olyan márkaérték-mutató, amely megbízhatóbb, mint bármely másik és univerzális mérőszámként segíti a márkatulajdonosokat? Megtudhatják az IPSOS szakemberének cikkéből – Tudatosan formálható a márka észlelése.

„Ahhoz, hogy a vásárlás megvalósuljon, fontos a jó pozícionálás, ami sok lemondással jár, ám azután jóval fókuszáltabb lesz a működés és a marketing.” Hogyan lehet kitűnni? Miért nem elég önmagában a reklám? Léteznek-e speciálisan magyar márkák? A márkázás változásáról, nemzeti márkákról és a feltörekvő kínai brandekről beszélgettünk Papp-Váry Árpáddal, a METU üzleti, kommunikációs és turisztikai karának dékánjával – „Alapvető érdekünk, hogy legyenek erős magyar márkáink.”

Egy brandnek egyre nehezebb megtalálnia azt a nyomógombot, amire érzékenyek a fogyasztók. Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklámtestület igazgatója szerint egykor a kampányok a termékről szóltak: arról, hogy miért is jó az adott termék, milyen előnyei vannak a versenytársaival szemben. Ma az üzenet egyre gyakrabban a fogyasztó oldaláról közelít: arra helyezi a hangsúlyt, miért érdemes a fogyasztónak megvennie a terméket? A szemléletformáláshoz idő kell.

Hosszú út vezetett a királyi beszállítóktól a mai prémium saját márkákig, de az eredetileg diszkontok választékeleme ma már minden üzlettípusban megvetette a lábát. A gazdaságostól a prémiumkategóriáig - beszélgetés Agárdi Irmával a Corvinus Egyetem docensével.

Ha azt mondom Nestlé, Pilsner, vagy Alibaba, mindannyiunknak eszébe jut nem csupán a brand mögötti termék vagy szolgáltatás, de az ország is, ahol az megszületett. Az erős nemzeti márkák nagyban növelik egy ország versenyképességét. De melyik az a TOP 10 márka, amely leginkább összeforrt egy ország imázsával?

Letölthető fájlok
Asset 4