hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 25., szombat - Eufrozina, Kende.
hirdetés

Gigafúzió a tengerentúlon

Mint arról a Bloomberg oldaláról is értesülni lehet, Paolo Lemann, Brazília leggazdagabb embere 5,6 milliárd dollárt (kb. 1500 milliárd forint) kaszálhat a ketchupot is gyártó H.J. Heinz és a Kraft Foods Group Inc. fúziójával.

hirdetés

A Heinz, amely a többek között Lemann által alapított 3G Capital és Warren Buffet cége, a Berkshire Hathaway közös vállalata múlt héten igent mondott a sajtosmakaróni-gyártóként is ismert Kraft felvásárlására. A Heinz 51 százalékos részesedése az új monstrumban körülbelül 45 milliárd dolláros értéket képvisel, amelyből Lemann személyes osztályrésze körülbelül 9,6 milliárdra tehető, mondta Kevin Dreyer, a Gabelli Equity Trust Inc. portfólió menedzsere.

Az ügyletből következő együttműködés és a 3G Capital varázsának kombinációja jelentőset dob a Kraft felbecsült értékén, vélte egy New Yorkból adott telefonos interjú keretében Dreyer. – „A 3G eddigi eredményeiben drasztikusan növekvő haszonkulccsal szembesülünk. A várakozások szerint a befektetett pénz megtérülésével, majd pedig némi profittal számolhatunk” – tette hozzá a szakértő.

A Kraft részvények a bejelentés napján 36 százalékos száguldásba kezdtek, amelyből az újonnan alakult vállalat értékét is fel lehet becsülni, folytatta Dreyer. Számításai a ketchupgyártó különleges osztalékfizetési akcióját sem hagyják figyelmen kívül, amikor nagyjából 87 milliárd dollárra (kb. potom 24 000 milliárd forint) teszik az új cég piaci kapitalizációját.

Lemann személyes részesedéséről a Heinzben egyébként nem állnak rendelkezésre igazán pontos információk. Az üzletember nyilvános ügyletei mindamellett Marcel Telles és Carlos Alberto Sicupira, vagyis a brazil 3G partnerekét meghaladó tulajdonhányadra engednek következtetni. Az egykori teniszcsillag Lemann személyes vagyona egyébként hozzávetőlegesen 26,8 milliárd dollár, aminek köszönhetően ő a 26. leggazdagabb ember a Földön.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Bloomberg)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.