hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. június. 18., péntek - Arnold, Levente.
hirdetés

Globálisan átállt a zöld áramra az Unilever

Az Unilever bejelentette, hogy gyárai, irodái, kutató-fejlesztő létesítményei, adatközpontjai, raktárai és disztribúciós központjai a világ mind az öt kontinensén immár kizárólag megújuló forrásból származó hálózati villamos energiát használnak.

hirdetés

Ahol lehetséges volt, a megújuló forrásból származó villamos áram használatára történő átállást a helyi megújulóenergia-piac fejlődésének támogatásával érte el az Unilever, így a villamosenergia-szükségletének immár 38 százalékát szerzi be hosszú távú villamosenergia-vásárlási szerződések (Power Purchase Agreement; PPA) keretében, zöld tarifák alkalmazása mellett. Ahol ez nem volt megvalósítható, ott az Unilever megújulóenergia-tanúsítvánnyal (Renewable Energy Certificate, REC) rendelkező forrásból vásárol áramot.

A most bejelentett eredmény eléréséhez létfontosságú volt, hogy az Unilever az energiahatékonysági programjai keretében jelentős befektetéseket hajtson végre. Ezek eredményeként a vállalat teljes energiafelhasználása 28 százalékkal csökkent, az egy tonna késztermékre jutó CO2-kibocsátás 2008 óta a felére esett vissza, illetve számos telephelyen megkezdődött a napenergia áramtermelési célú hasznosítása. Ezek az eredmények ráadásul valójában nem jártak többletráfordítással, hiszen a hosszútávú áramvásárlási szerződésekhez hasonló konstrukciókból eredő megtakarítások ellensúlyozták a felmerülő költségeket.

„A klímavészhelyzet az egyik legsürgetőbb kihívás, amivel szembenézünk. Csapatunk keményen dolgozott azon, hogy tető alá hozza a megújulóenergia-szerződéseket telephelyeink számára mind az öt kontinensen, még közelebb hozva a 100 százalékig megújuló energiára való áttérés megvalósítását. Természetesen még sok munka áll előttünk, ám reméljük, hogy a mostani bejelentésünk másutt is ösztönzi majd további lépések megtételét, illetve segít azt bizonyítani, hogy lehetséges küzdeni a klímaváltozási krízis ellen és a globális felmelegedést 1,5 Celsius fokon belül tartani. A megújulók igenis járható utat jelentenek” – mondta Marc Engel, az Unilever beszerzési igazgatója.

A vállalat hétfői bejelentése azt megelőzően érkezett, hogy az Unilever részt vesz a New York-i Klímahét megnyitó ünnepségén és az ENSZ főtitkára által szervezett, Climate Action Summit elnevezésű éghajlatváltozási csúcstalálkozóján is, ahol - a párizsi klímamegállapodással összhangban - számos kormányzati és vállalati vezetővel együtt hívják fel a figyelmet a globális átlaghőmérséklet-emelkedés 1,5 Celsius fokos korlátozásának fontosságára.

Az Unilever a megújuló forrásból származó hálózati villamos energiára történő átállással jelentős lépést tett afelé, hogy 2030-ig karbonsemlegessé váljon. A vállalat partnereivel együtt világszerte azon dolgozik, hogy saját telephelyein állítson elő megújuló villamos energiát: jelenleg immár 18 országban hasznosítják ily módon a napenergiát az Unilever egységeiben.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az Store Insider magazin kiadója hetedik alkalommal hirdette meg „Az Év Boltja” versenyt.

Informálódj és kérdezz a hatályos jogszabályokról! Szakértőkkel segítünk eligazodni a jogszabályok útvesztőjében. 2021.06.29. 10:00

Szerkesztőségi, független vagy márkázott podcastok, videók, dokusorozatok versenye.

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.