hirdetés
hirdetés
2021. június. 13., vasárnap - Antal, Anett.
hirdetés

Reklám

Gyermekeknek szánt nyalóka és rágógumi reklámjai miatt lépett fel a GVH

A Versenyhatóság megállapította, hogy forgalmazójuk jogsértően népszerűsítette a Naturseptin köhögés- és torokfájás-csillapító termékeket. A cég végig együttműködött, már az eljárás előtt megszüntette az ágazati szabályozásba ütköző reklámgyakorlatot, ezért a versenyhatóság nem szabott ki bírságot.

hirdetés

A nemzeti versenyhatóság vizsgálata feltárta, hogy az Aflofarm Kft. hibásan, orvostechnikai eszközként jelentette be az általa forgalmazott Naturseptin nyalóka és Naturseptin rágóbonbon termékeket az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézetnél, ebből fakadóan pedig több jogsértést is elkövetett népszerűsítésükkor. A termékek helyes besorolása a gyógyászati segédeszköz lett volna, ezen termékkör reklámozására azonban szigorúbb ágazati szabályozás vonatkozik, amelyet a forgalmazó nem tartott be. A Naturseptin köhögés- és torokfájás-csillapítók hirdetései így jogsértően mellőzték a termékkategória feltüntetését és a kötelező tájékoztató szöveget, illetve a használati útmutatótól eltérően mutatták be a termékeket. A Versenyhivatal megállapította továbbá azt is, hogy a reklámokban házi gyermekorvos ajánlása látható, amely szintén ellentétes a gyógyszerek és gyógyászati segédeszközök kereskedelmi gyakorlatára vonatkozó szabályokkal.

Az érintett vállalkozás az eljárás során folyamatosan együttműködött a versenyhatósággal, teljes egészében elismerte a jogsértést, valamint – már az az eljárás megindítása előtt, saját elhatározásából – megszüntette a jogsértő reklámgyakorlatot. A cég továbbá több lépcsős, a gyógyszerészeti hatóság ellenőrzését is beiktató ún. megfelelési programot dolgozott ki annak érdekében, hogy elkerülhesse a jövőbeni hasonló jogsértéseket. Tekintettel minderre – valamint arra, hogy a reklámösszeg és a jogsértő magatartásból származó árbevétel is alacsony volt – a versenyhatóság nem szabott ki bírságot a cégre, ehelyett megfelelési programjának továbbműködtetésére kötelezte, valamint arra, hogy a következő reklámkampányát követően igazolja a GVH felé a program megfelelő alkalmazását.

Az ügy hivatali nyilvántartási száma: VJ/7/2020.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! Április 22-én startoltunk a #PályázzaProFuturával; a sorozat első része a pályázati lehetőségeket járja körül. A műsor epizódjai hasznos segítséget nyújtanak minden olyan élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek, amely plusz forrásokat keres, illetve szeretne elcsípni egy szeletet a következő hónapokban megjelenő, nagyságrendileg hatszázmil­liárd forint értékű új kiírásokból.

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Szerkesztőségi, független vagy márkázott podcastok, videók, dokusorozatok versenye.

Kiadónk társoldalai

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!