hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 25., szombat - Eufrozina, Kende.
hirdetés

NEM a gyenge minőségű termékeknek

Hazánk az első uniós ország, amely nem támogat egy olyan szabadkereskedelmi megállapodást, amely dömpingáras, gyakran gyenge minőségű, élelmiszer-biztonsági szempontból pedig kockázatot jelentő termékekkel árasztatná el az európai és így a magyar piacot is – hangsúlyozta a földművelésügyi miniszter a közmédia szerda reggeli műsorában.

hirdetés

Fazekas Sándor úgy fogalmazott: a magyar mezőgazdaság, a gazdák érdekében a magyar kormány nem támogatja az EU-Mercosur megállapodást, mert az jelentős kockázattal járna. Mint mondta, Latin-Amerikából tulajdonképpen tömegáru kerülne az európai piacokra. Elsősorban a sertés-, a baromfi-, a méz-, a csemegekukorica- és az etanol-, a bio-üzemanyag termelők, az ezekkel foglalkozó vállalkozások számára jelentene konkurenciát. A szabadkereskedelmi megállapodás pont azokon a területeken okozná a legnagyobb gondot, amelyek az elmúlt években kaptak erőre – mondta a miniszter.

Az agrártárca vezetője ugyanakkor megjegyezte: bár a megállapodás az unió belső piacának is komoly kihívás lenne – a magyar állásponttal szemben –, van jó néhány tagállam, amely érdekelt a megállapodásban. Azok az országok, amelyek döntően ipari termékeket akarnak Latin-Amerikába exportálni. Fazekas Sándor reményei szerint a tárgyalások során a magyar álláspont mellé fölzárkóznak majd mások is. Mint mondta, ebben a kérdésben a tagállamok egyhangú döntése szükséges ahhoz, hogy a belső piacunkat megnyissuk.

A miniszter arról is beszélt, hogy miért is nyitnánk meg az európai piacot – a gyakorlatilag kevés feltétel mellett – más országok részére, amikor képesek vagyunk ellátni magunkat megfelelő minőségű termékekkel, sőt exportálni is tudunk? Miért kell utaztatnunk a Föld a túlsó oldaláról olyan élelmiszereket, amelyekre ott helyben is szükség van. Mint fogalmazott, ez nyilvánvalóan kereskedelmi érdek, nekünk azonban mások a szempontjaink. Magyarország egészséges, jó minőségű, GMO-mentes élelmiszerrel akarja ellátni a hazai, az uniós és a külső piacokat is.

Minőségi élelmiszereinkre van érdeklődés, a világ száz országába exportálunk és szinte minden földrészen megtalálhatók a magyar termékek – hangsúlyozta az agrártárca vezetője, aki a mezőgazdaság eredményeit sorolva elmondta: tavaly történelmi rekordot ért el az agrárkivitel. Míg az agrárexport 2010-ben csupán 5,2 milliárd euró volt, 2017-ben mintegy 9 milliárd euróval számolhatunk. A magyar agrárexport a teljes nemzetgazdasági kivitel 8-9 százaléka. Fazekas Sándor megjegyezte, a magyar kivitel mintegy 85 százaléka az európai uniós országokba irányult, példaként említette Németországot, Romániát, Szlovákiát, Csehországot és Olaszországot.

(forrás: FM)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.