hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. május. 07., péntek - Gizella.
hirdetés

Imádták a magyar borokat Varsóban

Hatalmas sikere volt Lengyelország fővárosában a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, a szőlész borász szakmai önkormányzata által megrendezett üzleti borbemutatónak. Az elmúlt évek Országos Borversenyének díjazottjai közül 26 pincészet mutatta be borait a közel 200 fős, főként kereskedőkből, újságírókból és sommelier-kből álló szakmai közönségnek.

hirdetés

„A mai rendezvény óriási lehetőség volt a modern magyar borászat sokszínűségének, szőlőfajtáinak, régióinak, borászati stílusainak és családi tradícióinak megismerésére” - mondta Wojciech Bońkowski, Lengyelország vezető boros médiájának, a Winicjatywa.pl & Ferment-nek az igazgatója. „Lenyűgöztek az elegáns stílusban készült fehér és vörös borok, főként Szekszárdról, Badacsonyból és Tokajból. Bízom benne, hogy a jelen lévő független borkereskedőknek köszönhetően ezek a tételek ezentúl elérhetőek lesznek a piacunkon.”

A rendezvény a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa szervezte meg a 2016-ban elfogadott szőlő-bor ágazati stratégia megvalósításának részeként. Az őszi prágai üzleti borkóstoló után ez volt a második ilyen rendezvény. A V4 országok tradicionális kiemelt export piacot jelentenek a magyar borok számára, amit az itt kiállító borászok is megerősítettek. A rendezvény lengyel látogatói meglepően jól ismerték a magyar borrégiókat és szőlőfajták, így az általános ismerkedés mellett sokan konkrét termékeket kerestek a portfóliójuk bővítéséhez.

A rendezvény két fő pillérre épült. A nagyteremben a borászatok képviselői személyesen mutatták be a szakmai közönségnek a boraikat, míg a kisebb teremben 50 fős, teltházas mesterkurzusok zajlottak. Délelőtt Herczeg Ágnes nemzetközi borakadémikus és borszakértő mutatta be a sommelier-eknek és az újságíróknak a magyar szőlőfajták és borvidékek sokszínűségét. Délután Tomasz Prange-Barczyński, a Lengyel Borszakírók Szövetségének elnöke a borkereskedőnek tartott egy főként üzleti szemléletű mesterkurzust Magyarország borkereskedelméről és bormarketingjéről. Mindkét mesterkurzuson 13-13 bort kóstoltak a szakértő előadók vezetésével a lengyel résztvevők.


A rendezvény sikerességéhez hozzájárult az alapos előkészítő munka. A szőlész-borász szakmai önkormányzat egy lengyel szakmai partnerrel kereste meg azokat a borpiaci szereplőket, szakújságírókat, véleményévezéreket, akik közvetlen vagy közvetett módon nagyban hozzájárulhatnak a minőségi magyar borok lengyelországi üzleti sikereihez. A borbemutató exkluzív környezetben, Varsó üzleti negyedének egyik nagy presztízsű szállodájában zajlott, méltó helyszínt biztosítva a díjnyertes borokból álló válogatásnak.

A rendezvény szakmai partnere és támogatója a Magyar Turisztikai Ügynökség volt. Légli Ottó, Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke emlékeztetett arra, hogy az állami bormarketing szervezéséért felelős szervezettel tavaly márciusban írt alá stratégiai együttműködési megállapodást a szőlész-borász szakmai önkormányzat. A két szervezet közös célja a magyar bor ismertségének és elismertségének növelése a hazai és a meghatározó külföldi piacokon.

A lengyelországi esemény kapcsán Légli Ottó hangot adott azon reményének is, hogy a két szervezet közötti együttműködés a jövőben több hasonlóan sikeres rendezvény létrejöttét eredményezi a borexport szempontjából stratégiailag fontos országokban.

A varsói üzleti borbemutatón részt vett pincészetek:

Bock Borászat

Borbély Családi Pincészet

Csányi Pincészet

Csendes Dűlő Szőlőbirtok

Etyeki Kúria Borgazdaság

Evinor - Simkó Pince

Gál Szőlőbirtok és Pincészet

Garamvári Szőlőbirtok

Grand Tokaj

Günzer Pincészet

Günzer Tamás Pincészete

Heimann Családi Birtok

IKON Borászat

Juhász Testvérek Pincészete

Kern - Bor és Pezsgőház

Kincsem Kastély Szőlőbirtok

Koch Borászat

Pendits Szőlőbirtok és Pincészet

Söptei Pincészet

Szőllősi Pincészet

Takler Borbirtok

Thummerer Vilmos

Tóth Ferenc Pincészet

Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet

Winelife Borászat

Tornai Pincészet

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés

Címkék

HNT
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.