hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. június. 18., péntek - Arnold, Levente.
hirdetés

Indul a HAMM a magyar menzákon

A piac három meghatározó szereplőjének összefogásával útjára indult a HAMM, a Hazai Alapanyagok a Magyar Menzán Program. Ennek eredményeként a 2017/2018-as tanévtől hangsúlyosabban jelennek meg a magyar gyártók termékei a receptek hozzávalói között.

hirdetés

A Hungast Csoport elsőként az Univerrel és Gyermelyivel kötött stratégiai megállapodást, és további gyártókkal tárgyal a csatlakozásról.

Új programot indított a közétkeztetési piac egyik legnagyobb szereplője annak érdekében, hogy minél gyakrabban kerüljenek magyar alapanyagokból készült fogások a fogyasztók tányérjára.

A Hazai Alapanyagok a Magyar Menzán Program (HAMM) nyitányaként két olyan ismert gyártóval kötött stratégiai megállapodást, amelyek egyaránt a Magyar Termék tanúsító védjegy használói.

Katona Péter, az Univer értékesítési igazgatója, Csúri Csaba, a Hungast beszerzési igazgatója és Káhn Norbert, a Gyermelyi kereskedelmi igazgatója aláírja a megállapodást.
Katona Péter, az Univer értékesítési igazgatója, Csúri Csaba, a Hungast beszerzési igazgatója és Káhn Norbert, a Gyermelyi kereskedelmi igazgatója aláírja a megállapodást.

Páger Zsolt, a Hungast Csoport üzletfejlesztési igazgatója szerint a naponta 11 megyében, mintegy 700 tálalási helyen 180 ezer fogyasztót ellátó közétkeztető cégcsoportjuknak alapvető fontosságú, hogy a magyar beszállítókat, termékeiket és alapanyagaikat receptúráiban felhasználja és népszerűsítse fogyasztói, intézményi partnerei körében.

Fontosnak tartják, hogy fogyasztóik (kiemelten a gyermekek) megismerjék a magyar alapanyagok választékát, és tudatában legyenek az egészséges élelmiszerek egészséges életmódot támogató összetevőinek. A közétkeztetés hozzájárulhat a fogyasztók egészséges táplálkozásához, ezt biztosítja az egyenletes, megbízható minőségű alapanyagot és élelmiszereket előállító hazai gyártókkal való szorosabb együttműködés, amellyel az egész iparágnak példát tudunk mutatni – állítja Páger Zsolt.

Katona Péter, az Univer értékesítési igazgatója elmondta, hogy az Univer számára a kereskedelmi vendéglátás és a közétkeztetés kiemelten fontos, hiszen forgalmának 20 százalékát adja a gasztroszektor. A Hungast kezdeményezése egybeesik a magyar alapanyagokat felhasználó Univer terveivel, és az együttműködés már el is indult.

A két cég szakemberei közös termékfejlesztésének eredményeként az Univer megkezdte a kifejezetten a Hungast igényeire szabott mustár, ketchup és majonéz és sűrített paradicsom termékek gyártását. Már dolgoznak a speciális paprika- és zöldségkrém termékeken. Katona Péter szerint ez is azt mutatja, hogy mindkét fél hosszú távú együttműködésre készül, amelynek eredményeként növekedhet az egészségesebb, megbízható magyar alapanyagok aránya a hazai közétkeztetésben.

Bokros Gábor, a Gyermelyi Zrt. marketing igazgatóhelyettese elmondta, hogy azért is fontos nekik ez a megállapodás, mert a tésztaforgalmuk 30 százalékát a közétkeztető és vendéglátó cégeknek szánt termékek teszik ki. Ha pedig ennek a szektor egy meghatározó társasága olyan programot indít, amiben minél több hazai alapanyagok felhasználását tűzi ki célul, akkor az példát mutathat másoknak is, így a Gyermelyi mindent megtesz annak érdekében, hogy a Hungasttal közös munka eredményeként minél több magyar terméket használjanak fel a közétkeztetésben.

Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője szerint számukra is fontos, hogy a HAMM programot a Hungast két Magyar Termék védjegyhasználó céggel indította el. Ez is bizonyítja, hogy a hazai eredetet és megbízhatóságot tanúsító védjegyüket elismeri a piac. Reméli, hogy a HAMM-hoz minél több védjegyhasználónak sikerül csatlakoznia.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az Store Insider magazin kiadója hetedik alkalommal hirdette meg „Az Év Boltja” versenyt.

Informálódj és kérdezz a hatályos jogszabályokról! Szakértőkkel segítünk eligazodni a jogszabályok útvesztőjében. 2021.06.29. 10:00

Szerkesztőségi, független vagy márkázott podcastok, videók, dokusorozatok versenye.

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.