hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. május. 07., péntek - Gizella.
hirdetés

Ipsos kutatás: fellélegzett a lakosság

Dinamikusan növekvő arányban viselünk arcmaszkot, ugyanakkor egyre bátrabban közlekedünk és megyünk társaságba a mindennapokban, mutat rá az Ipsos legfrissebb, a hazai felnőtt lakosság véleményét reprezentáló országos kutatása.

hirdetés

A korlátozások enyhítése az ország lakosságának viselkedésén is érezteti hatását. Bár a személyes kontaktust, a kézfogást, a tömegközlekedési eszközökön való utazást a többség továbbra is kerüli, egyre alacsonyabb az így nyilatkozók aránya. A védekezési módok közül a kézmosás és fertőtlenítés gyakorisága jól láthatóan esett, ezzel szemben egyre inkább az arcmaszkok viselésében látja a megoldást a magyar lakosság.

Az alábbi tevékenységek közül melyik igaz Önre? (felnőtt lakosság bázisán, N=1.000 fő / hónap)
Az alábbi tevékenységek közül melyik igaz Önre? (felnőtt lakosság bázisán, N=1.000 fő / hónap)

A védőmaszk viselése különösen magas arányt mutat a fővárosban (87%), amely azzal is szoros összefüggésben van, hogy Budapest lakossága használ legnagyobb arányban tömegközlekedést.

Június elejére a magyar felnőtt lakosság többsége enyhébbnek érzi a járvány súlyosságát, mint amit a média sugall: míg áprilisban a megkérdezettek harmada (33%), június elején már több mint fele (54%) nyilatkozott úgy, hogy a hazai média eltúlozza a pandémia veszélyét, ugyanakkor a világgazdaságra gyakorolt hatását nem kérdőjelezik meg az Ipsos által megkérdezett felnőtt válaszadók.

Mennyire ért Ön egyet az alábbi állításokkal? (felnőtt lakosság bázisán, N=1.000 fő / hónap)
Mennyire ért Ön egyet az alábbi állításokkal? (felnőtt lakosság bázisán, N=1.000 fő / hónap)

A magyar közvélemény optimista a gyógymód feltalálását illetően: az áprilisi 62% helyett mostanra 70% biztos benne, hogy a gyógyszeripari társaságok hamarosan kifejlesztik a koronavírus járvány elleni vakcinát.

A lakosság bizalma fokozatosan csökken a kormányzati szervekkel, a helyi vagy nemzetközi hatóságokkal, valamint a televíziós hírekkel szemben, míg a közösségi médiában elérhető COVID-19 tartalmakat egyre hitelesebbnek ítéljük meg. Mindezekkel együtt továbbra is a tudósok, virológusok, valamint a WHO a legmegbízhatóbb információforrások, korosztálytól függetlenül.

Mennyire ért Ön egyet az alábbi állításokkal? (felnőtt lakosság bázisán, N=1.000 fő / hónap)
Mennyire ért Ön egyet az alábbi állításokkal? (felnőtt lakosság bázisán, N=1.000 fő / hónap)

A közösségi oldalak valamint a televízió bizalmi indexe a legfeljebb szakmunkás képesítéssel rendelkezők körében a legmagasabb, míg a diplomások célcsoportján a WHO, a helyi egészségügyi hatóságok és a tudomány képviselői áltagon felül preferált hírforrások.

A COVID-19 járvány következtében állásukat ideiglenesen vagy tartósan elvesztő aktív munkavállalók aránya a legfrissebb becslés szerint 7%, azaz 330.00 főt meghaladó. A március óta tartó leépítések a női munkavállalókat továbbra is nagyobb mértékben sújtják, 9,3% adta ezt a választ (szemben a férfiak körében mért 5,2%-kal), de ennél is magasabb, 10% feletti érték mérhető a fiatal, 30 év alatti munkavállalók körében.

Változott a munkarendje a válsághelyzet hatására? (munkavállalók bázisán, N=937 fő és N=941 fő)
Változott a munkarendje a válsághelyzet hatására? (munkavállalók bázisán, N=937 fő és N=941 fő)

A korlátozások enyhítésével párhuzamosan az otthoni munkavégzés aránya már májusban is csökkenő értéket mutatott, kivétel ez alól a főiskolai vagy egyetemi diplomával rendelkezők szegmense, ahol a vizsgálat szerint tartósan home office munkavégzésre rendezkedtek be a munkavállalók (54,5%-os említés).

A 1.000 felnőttkorú magyar állampolgár megkérdezésével, országos mintán zajló kutatás az Ipsos Omnibusz kutatásának részeként készült április végén. Az eredmények reprezentálják a hazai 18 éven felüli népességet a legfontosabb társadalmi-demográfiai mutatók (így életkor, nem, iskolai végzettség, lakóhely szerinti régió, településtípus) szerint.

 

 

 

 

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.