hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 16., csütörtök - Edit.
hirdetés

Itthon nem lesz hiány toalettpapírból

Alapvető higiéniai papírtermékekből nem lesz hiány Magyarországon, ugyanis a 100 %-os magyar tulajdonban lévő Vajda-Papír éves gyártási kapacitása meghaladja a belföldi igényeket. Így akár az ország önellátása is biztosított lehet ezekből a termékekből, még a koronavírus-járvány alatt megnövekedett kereslet mellett is. A koronavírus-járvány kitörése óta a Vajda-Papír Kft., az Ooops! termékcsalád gyártója az eddigi napi 2 millió tekercs toalettpapír gyártását 3 millióra emelte, papírtörlőből 20%-kal, papír zsebkendőből pedig 10%-kal állít elő többet. Figyelembe véve, hogy egy átlagos magyar család évi 9 kilogramm higiéniai papírterméket használ fel, a cégcsoport 13 millió ember higiéniai papír szükségleteit elégítheti ki – mondta Vajda Attila ügyvezető igazgató.  A piac még jelentős fejlődési potenciállal rendelkezik, hiszen a magyar 9 kilogrammos adatnál például jóval magasabb a skandináv 23 kilogrammos átlag, de a nyugat-európai is 14 kilogrammal, Romániában és a Balkánon azonban alacsonyabb, 7-8 kilogramm között van az éves fogyasztás.

hirdetés

Magyarország éves szükséglete 90 ezer tonna a higiéniai papírtermékekből – toalettpapír, papír zsebkendő, háztartási papírtörlő –, a Vajda-Papír csoport éves kapacitása pedig 140 ezer tonna. A magyar fogyasztók a Nielsen adatai szerint 2019-ben több mint 500 millió darab tekercset vásároltak a piackutató cég által felmért üzletekben. Az idei termelés a Vajda-Papírnál várhatóan eléri a 800 millió tekercset, amelyet naponta 100 kamionnal szállítanak el a telephelyeikről – ismertette a cégvezető. Vajda Attila szerint a magyar piac zökkenőmentes ellátása annak is köszönhető, hogy a legalapvetőbb termékek papír alapanyagainak 100 százalékát belföldön állítja elő a Vajda-Papír, ami a teljes termékportfolió alapanyagának 50 százalékát jelenti.

Tudomásuk szerint a kiskereskedelmi árak nem emelkedtek, az akciók azonban a megugró működési költségek miatt elmaradnak. Az extra higiéniai intézkedések, idős munkavállalók védelmében tett lépések költségei, az egyes alapanyagok és az azokhoz kapcsolódó szállítmányozás drágulása és a devizahatás is emeli a kiadásokat.


Az idén 20 éves, csoportszinten mintegy 600 munkavállalót foglalkoztató cég ugyanis nemcsak a magyar piacot képes ellátni, hanem exportra is termel. A budapesti és a világ egyik legmodernebb higiéniai papírüzemének számító dunaföldvári gyárában készülő Ooops! márkájú és sajátmárkás termékeiket Skandináviába, a Baltikumba és Kelet-Közép-Európa több mint 20 országába szállítják. A Norvégiában is leányvállalattal rendelkező vállalat dunaföldvári gyárának 15 milliárd forintos fejlesztése 2018-ban zárult le, a beruházás finanszírozásához a magyar kormány 4,5 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást nyújtott. Dunaföldváron az alapanyaggyártástól a késztermék előállításáig minden egy helyen történik, ami az ellátás biztonsága mellett a költségeket és a környezeti terhelést is csökkenti. A gyártás során keletkező összes mellékterméket felhasználják. A termékinnovációnál is szempont a környezetvédelem: 2019-ben gurigamentes (duda nélküli) Ooops! papírtörlő gyártását indították el.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

A TikTok az elmúlt időszakban már nemcsak a tinik és az új social média platformok iránt érdeklődök körében produkált robbanásszerű növekedést, hanem a "mainstream" ingerküszöbét is átlépte, és kezdetét vette a "TikTok-aranyláz". Minden, amit tudni kell róla - egy nap alatt!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.