hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 24., péntek - Gellért, Mercédesz.
hirdetés

Járműalkatrészek kávéhéjból a Fordnál

Nemes és jövedelmező célból fogott össze a világ egyik legnagyobb autógyártója és a McDonald’s.

hirdetés

Nemes és éppenséggel kifizetődőnek is tűnő projektbe kezdett közösen a Ford és a McDonald’s. A két vállalat jelen esetben a fenntarthatóság jegyében fogott össze. A McDonald’s üzleteiben nap mint nap óriási mennyiségű kávét értékesítenek, és az ital megszületése folyamán hátrahagyott kávéhéj jobbára parlagon marad. Az együttműködés keretében az autógyártó éppen ezt a gigantikus mennyiségű hulladékot veszi át a gyorsétteremlánctól, hogy aztán autóalkatrészeket – például fényszóróházat – alkothasson belőle.

Amellett, hogy így a Ford járművei összeségében környezetbarátabb anyagból fognak létrejönni, az érintett komponenseik állítólag 20 százalékkal még könnyebbek is lesznek.

Forrás: Ford

Az autógyártó egyébként egy ideje már használ fenntartható összetevőket (pl. szója, facellulóz) a járművei alkotóelemeinek előállításához. A kávéhéjjal akkor bővült a lista, amikor a cég felfedezte, hogy alacsony oxigéntartalom mellett, megfelelő hőkezeléssel (és némi műanyag hozzáadásával) ebből a hulladékból meglehetősen ellenálló termékeket lehet létrehozni. A tesztek alatt ráadásul kiderült, hogy ezzel az anyaggal az öntési folyamat során akár 25 százalékos energiamegtakarítás is elérhető.

Egy szó, mint száz a két cégóriás szinergiájából a környezet és a Ford várhatóan egyaránt profitálni fog, de talán a McDonald’s sem veszi majd rossz néven, hogy az egységeiben felgyülemlő szemét egy részétől könnyebben tud majd környezetkímélő módon megszabadulni.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Engadget)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.