hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. július. 24., szombat - Kinga, Kincső.
hirdetés

Karácsony: startra készen az üzletláncok

Egyre több áruházban kezdődik a karácsonyi ünnepek előtti bevásárlási szezon: idén további jelentős forgalombővülésre számítanak a kereskedők. A várakozások szerint tavaly decemberhez képest mintegy 3-4 százalékkal nő a boltokban eladott áruk mennyisége, a lakosság karácsonyi ajándékokra és az ünnepi asztalra szánt kiadásai pedig megközelíthetik a 200 milliárd forintot. A Magyar Időknek az áruházláncok azt jelezték: a tavalyinál nagyobb árukészlettel készülnek az év végére.

hirdetés

– A lakossági fogyasztás további jelentős bővülésével számolunk az idei karácsonyi beszerzések idején: becslések szerint az ezermilliárd forintot meghaladó, magas bázist jelentő tavaly decemberi forgalmat további 30-40 milliárd forinttal lépheti túl az idei költekezés mértéke. Az értékesített áruk mennyisége 3-4 százalékkal haladhatja meg a tavalyi szintet december során – közölte a Magyar Időkkel az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára.

Vámos György elmondta: számításaik szerint az ezermilliárd forintot meghaladó decemberi kiadásokból nagyságrendileg 200 milliárd forint lehet az az összeg, amelyet nagyjából fele-fele arányban kifejezetten a karácsonyi ünnep miatti élelmiszer-vásárlásra, illetve az ajándékok beszerzésére fordítanak idén a családok. – Tavaly ez az összeg 180-190 milliárd forint körül alakult, ebben az évben ennél több pénz kerülhet a kasszába, ami minden szinten, valamennyi bolttípusnál érződni fog – fogalmazott Vámos György. Hozzátette: az éves összforgalom pedig 2017-ben már a tízezer milliárd forintot is túllépi a hazai piacon.

Ez a főtitkár szavai szerint leginkább a markáns bérkiáramlásnak köszönhető, a háztartások ugyanis a megnövekedett jövedelmük egy részét közvetlenül a kereskedelemben költik el, emellett szolgáltatásokra és megtakarításra is többeknek futja. – A növekedés jövőre is kitart, a tavalyi 5 százalék körüli forgalombővülés idén 4 százalék körül stabilizálódik. A következő években tovább nő a kiskereskedelem Magyarországon, jövőre különösen az iparcikkek, tartós fogyasztási eszközök forgalomemelkedése lesz átlagon felüli. Ez további kedvező hatásokat jelent a gazdaság más területein is – mondta.

A Magyar Idők megkeresésére a Tesco és az Auchan áruházláncon kívül a kereskedelmi cégek azt jelezték: már készülnek az év végi bevásárlási szezonra.

– Karácsony előtt jelentős mértékben a sütési hozzávalók, a szeszalapú termékek és a kozmetikai csomagok forgalma nő, akár ötszörös, tízszeres mértékben egy átlagos hónaphoz képest. Novembertől már érezhető a növekedés az üzleteinkben, de az említett kategóriákban decemberben, főleg a karácsony előtti két hétben nő igazán a forgalom. A friss termékek esetén pedig a karácsony előtti utolsó hét a legmeghatározóbb – elemezte a Magyar Időknek a Spar üzletlánc kommunikációs vezetője. Maczelka Márk elmondta: november elejétől növelik az árukészletet, bővítik a választékot, idén 5-8 százalékkal nagyobb forgalomra számítanak.

Forrás: 123rf
 

– Évről évre magasabb eladásokat realizálunk a szezonális termékek esetén, ezek mértéke árucsoporttól függően 10-20 százalék is lehet. A legnagyobb kereslet a szeszes italok, a bor, a pezsgő, a liszt, a sütési hozzávalók, a lekvár, a majonéz, a kozmetikai csomagok, a szezonális édességek, illetve friss termékek esetén a margarin, a vaj, a pulyka- és a csirkemell iránt várható – mondta, hozzátéve: idén nem kalkulálnak jelentős drágulással.

A Lidl Magyarország november elejétől az ünnepekig különböző tematikájú termékkínálattal készül a karácsonyi időszakra. A diszkontáruházakban saját márkás karácsonyi édességekkel, szaloncukrokkal és a díszítéshez szükséges kiegészítőkkel indul az akciós időszak, majd a vásárlói igények szerint alakítják a szezonális termékek kínálatát. A Magyar Időkkel közölték: az ünnepek közeledtével megnövekedett vásárlói kedv jellemző az üzletekben, ezért kiemelten figyelnek erre az időszakra. – A karácsonyi szezon évről évre minden tekintetben egyre eredményesebb. A legkeresettebb termékeink decemberben a dekorációk, a játékok, valamint a prémiumkategóriájú és elérhető áron kapható saját márkás termékek. Az élelmiszer-kínálat idén is bővült, számos új termékkel készülünk az ünnepekre – jelezte a Lidl Magyarország.

Az ALDI kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy minél szélesebb kínálattal rendelkezzen karácsony előtt. Az ünnepi csokoládé- és édességkínálat már szeptember 7-től elérhető a boltokban, októbertől folyamatosan kínálnak dekorációs kiegészítőket, ajándéknak való kozmetikai termékeket. – A kedvelt ételeket, italokat, bejglit, haltermékeket, alkoholcsomagokat, magas minőségű borokat, pezsgőket is áruljuk a szezonban – közölte a Magyar Idők megkeresésére a német diszkontlánc. Úgy tapasztalják, hogy a vásárlók inkább a magasabb minőségű termékeket keresik, illetve kedvelik a saját márkás termékeket, ezért az alapanyagok és a tipikus szezonális árucikkek tekintetében is bőséges kínálattal, számos akcióval várják az ünnepi rohamot.

A CBA üzletláncnál november elején, a Mikuláshoz köthető termékek megjelenésével kezdődik a karácsonyi szezon. Az ünnepekig hétről hétre egyre több szezonális árucikk érkezik áruházainkba – mondta Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója. Jelezte: az elmúlt évek pozitív tendenciájából arra következtetnek, hogy idén is forgalomnövekedés lesz megfigyelhető az év végi időszakban, ebben az is szerepet játszik, hogy egyre több vásárló választja a magasabb minőségű termékeket. – Tavaly az 5-10 százalékos bővülés sem volt ritka az üzletek forgalmában karácsony előtt. Jellemzően a múlt évi árszintekre számíthatnak a vásárlók a CBA-boltokban – mondta Fodor Attila.

(forrás: Magyar Idők)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.