hirdetés
hirdetés
2021. május. 07., péntek - Gizella.
hirdetés

Ünnep

Készülnek a nőnapi csúcsforgalomra a virágárusok

Készülnek a virágüzletek a közelgő nőnapra, amikor napi forgalmuk megtöbbszöröződik. A tapasztalatok szerint ajándékozottanként jellemzően legalább 1000 forintért vásárol egy-egy vevő virágot, többségében hazai termesztésű fréziát, jácintot, tulipánt, nárciszt, illetve az örök klasszikus rózsát, gerberát, szegfűt – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) körképéből. A virágárusoknál az elmúlt egy évben jelentősen megnőtt az online illetve telefonos rendelések, a virágkiszállítások száma.

hirdetés

A nőnaphoz közeledve a NAK a Virágkötők, Virágkereskedő Vállalkozók Magyarországi Szakmai Egyesületével együttműködve készített virágpiaci körképet. A nőnap a „legvirágosabb” jeles napok közé tartozik, ilyenkor a virágüzletek átlagos napi forgalma megtöbbszöröződik. Ellentétben több más jeles alkalommal, a nőnap a virágok tekintetében általában „egynapos” ünnep, azaz szinte mindenki március 8-án vásárol és ajándékoz virágot, a megelőző vagy az azt követő pár napban nem igazán. Az, hogy idén hétfőre esik a nőnap, a munkahelyi ajándékozások számát is növelheti, mindamellett a home office munkavégzések miatt alacsonyabb mértékben, mint megszokott.

Természetesen nagyban függ egy-egy nőnapi virágvásárlás értéke attól, hogy ki hány hölgynek vesz virágot, de a virágárusok tapasztalatai szerint egy-egy vevő legalább ezer forint értékben költ nőnapkor. A vásárlók körében a legnépszerűbbek az egyszálas virágok és a kisebb csokrok, illetve a tavaszi hagymás cserepes virágok, melyekből a piaci keresletet nagy mértékben ki tudják elégíteni a hazai termesztők. Kisebb-nagyobb csokrokat is előszeretettel választanak a vevők, elsősorban családtagoknak vagy közelebbi barátoknak.

Forrás: 123rf

A tavasz hírnökei, a friss, üde színek a jellemzőek, és sokan veszik az előre elkészített egyszálas díszeket vagy kis csokrokat, cserepes növényeket, amikkel a virágkötők is készülnek március 8-ára. Kisebb méretben készülhetnek most nagyon divatos virágdobozok is, de nőnapon – mivel egy-egy vásárló több hölgyet is köszönt (ellentétben a Valentin-nappal) – inkább a kisebb „kiszerelések” a népszerűek. A legtöbben díszítve veszik a virágot, legyen az egy szép szalag, egy kis tavaszi hajtásos ág, barka, vagy egy kis zöld kiegészítő.

Egy átlagos virágüzlet több száz szál virágot ad el nőnapkor, de természetesen ez nagyban függ az elhelyezkedéstől, a törzsvásárlói körtől, illetve a promócióktól is. A virágpiac szempontjából a Valentin-nap az év első kiugró eseménye, amit egy még nagyobb dömping, a nőnap, s májusban az anyák napja, illetve – amennyiben nincsenek korlátozások – a ballagások követnek.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! Április 22-én startoltunk a #PályázzaProFuturával; a sorozat első része a pályázati lehetőségeket járja körül. A műsor epizódjai hasznos segítséget nyújtanak minden olyan élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek, amely plusz forrásokat keres, illetve szeretne elcsípni egy szeletet a következő hónapokban megjelenő, nagyságrendileg hatszázmil­liárd forint értékű új kiírásokból.

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!