hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. május. 09., vasárnap - Gergely.
hirdetés

Kétmilliárd szőrtelenítésre

A női szőrtelenítők értékbeli forgalma 12 százalékos értékbeli és 4 százalékos mennyiségi növekedés mellett 1615 milliós forgalmat bonyolított a hazai kiskereskedelemben 2019 júniusa és 2020 májusa között. A női borotvák forgalma a vizsgált időszakban 284 millió forintot tett ki, ez közel 15 százalékos mennyiségi növekedés az előző év azonos időszakhoz képest. A két kategóriára így 1899 millió forintot költöttünk. Budapesten és környékén realizálódik az értékbeli forgalom közel fele. A kategóriák több mint kétharmadát a drogériákban vásárolja a magyar fogyasztó, derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.

hirdetés

Több nemzetközi tapasztalattal szembemenve hazánkban a női szőrtelenítő termékek és borotvák forgalmát érdemben nem befolyásolta a Covid-19 pandémia, a magyar nők a karantén és a kijárási korlátozások dacára vásároltak a kategóriákból, amelyek ráadásul mind mennyiségben, mind értékben növekedtek. A nyári hónapokban, május és augusztus között jellemzően erősebben bővül a forgalom.

A szőrtelenítő termékek kétszámjegyű értékbeli növekedés (12%) mellett 1,6 milliárd forintos értékbeli forgalmat produkáltak, míg mennyiségben 4 százalékkal bővült a piac 2019. június- 2020. május között az előző év azonos időszakához képest. Az értékbeli forgalom 40 százalékát a gyantacsíkok, egyharmadát a szőrtelenítő krémek, míg egyötödét a sima gyanta hozza. A drogéria a szőr nagy ellensége: a magyar nők háromnegyede itt szerzi be a simasághoz szükséges terméket, leginkább márkásat (90+%).

Kétszázezres eladott darabszámával a női borotvák értékben 4, mennyiségben 15 százalékkal magasabb értékbeli forgalmat realizáltak a vizsgált időszakban: alulról súrolják az éves 300 millió forintos forgalmat (284 millió forint). Tarolnak az öt- és hárompengés termékváltozatok (értékben 45 és 40 százalékos részesedéssel), és gyártói márkákra voksol a női fogyasztók négyötöde.

„A szőrtelenítési termékek forgalmát érdemben nem befolyásolta a koronavírus, a karantén alatt is hozta a szezonnak megfelelő mutatókat” – mondta Nagy Kitti, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „Az eladások a strandszezonban jellemzően nőnek és július-augusztusban járnak csúcsra, míg februárban több borotva marad a polcokon.”

A női „szőrtérképen” Budapest és környéke a legsimább: a szőrtelenítők értékbeli forgalmának mintegy fele (47%), a női borotvák 49 százaléka ebben a régióban fogy. Dél-nyugaton ellenben a teljes piaci forgalom kevesebb mint egytizede realizálódik.

 

 

 

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.