hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. május. 11., kedd - Ferenc.
hirdetés

Kétórásra szűkítenék az idősek vásárlási idősávját

Kétórásra rövidítené a 65 év feletti lakosokra vonatkozó vásárlási idősáv naponta 9 és 12 óra között meghatározott intervallumát a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezete ­amiatt, mert az elmúlt hetekben nagymértékben visszaesett élelmiszer-forgalmazásban attól tartanak, hogy a láncoktól munkavállalók kerülnek utcára – írja a Magyar Nemzet.

hirdetés

 – Már nem jellemző a rohamszerű vásárlás a járványhelyzet miatt, így délelőttönként sem valószínű, hogy tömeg alakulna ki a boltokban. Újra kell induljon a gazdaság, hogy a fizetőképes vásárlóerő visszatérhessen, ehhez a kereskedelmi vállalatoknak is át kell térni a rendes működésre – mondta lapunknak Bubenkó Csaba elnök. Felidézte, a multiláncok az utóbbi hetekben például a kereskedelmi adó kapcsán riogattak azzal, hogy százak kerülhetnek utcára.

Újabban pedig arról is hallani, hogy a béren kívüli juttatáson spórolnak a munkaadók, például akad olyan lánc, ahol a megemelt adókedvezmény ellenére negyedével csökkentik a Szép-kártyás juttatást, de olyan is van, ahol megkapják a dolgozók a néhány ezer forintos engedményt.

 

Az idősáv szűkítése mellett hétvégente azt tartanák optimálisnak, ha teljes nyitvatartással, idősáv nélkül működnének a boltok, amelyek így a szépkorúak friss áru iránti vásárlási igényeit is teljesítenék, de a bolti forgalom kiegyensúlyozottabb lenne. A biztonság érdekében viszont legyen kötelező vásárláskor a maszkviselés, a megfelelő távolság biztosítása és a kézfertőtlenítés a bejáratnál – szögezte le a szakszervezet elnöke.

– Tudomásul kell venni, hogy minden a járványhelyzettől függ. Érthető volt a kormány óvatossága a háromórás idősáv kijelölésekor, akkoriban tömegek fordultak meg az élelmiszerüzletekben – mondta a felvetés kapcsán Vámos György. 

Az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára megkeresésünkre kiemelte, javasolták a döntéshozóknak az idősáv rövidítését, mivel a korábbi vásárlási hullámok lecsengése után a tapasztalatok szerint 11 és 12 óra között már kevesen vannak a boltokban. Ebből, illetve a járványhelyzet alakulásából az látszik, hogy már nem várhatók tömeges megbetegedések.

– Támogatjuk az idősáv szűkítését, illetve a hétvégi vásárlási korlátozások feloldását, amely országosan könnyebbé tenné a kereskedelem egésznapos működését, a munkavállalók kiegyensúlyozottabb beosztását – fogalmazott a főtitkár. Megjegyezte, hogy az idősáv csak az alapcikkek üzleteiben érvényes, az eddig zárva lévő iparcikk-, ruha-, cipő-, műszaki boltok vidéken már korlátozás nélkül fogadhatnak vásárlókat. 

(forrás: Magyar Nemzet)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.

Olyan szolgáltatókat kértünk fel előadónak, akik elevator pitchszerűen, max. 10 percben válaszolnak az alábbi kérdésre: „Te most miben tudnád segíteni egy HR-es munkáját?”