hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. július. 31., szombat - Oszkár.
hirdetés

McDonald’s: kevesebb műanyag csomagolás

A McDonald’s Brüsszelben jelentette be átfogó hulladékcsökkentési programjának elindítását. Ennek keretében a műanyag csomagolóanyagok kiváltására, illetve csökkentésére, valamint a csomagolók újrahasznosíthatóságának javítására irányuló lépéseket kezdeményez Európa-szerte.

hirdetés

Az éttermi teszteket is magában foglaló program célja megtalálni azokat a rendszerszinten alkalmazható megoldásokat, amelyek egyaránt megfelelnek a vendégek elvárásainak, valamint a használhatóság és a fenntarthatóság követelményeinek. A programtól a vállalat azt várja, hogy évente több ezer tonna műanyag felhasználását fogja ezzel kiváltani. A kezdeményezés részeként minden európai piacán, így Magyarországon is lecseréli a McFlurry csomagolását, amelyre a jövőben nem kerül műanyag tető. November közepétől egyre több hazai étteremben már az új csomagolással találkozhatnak a vendégek.

A McDonald’s globális központja 2018-ban jelentette be, hogy 2025-re minden, a termékekhez használt csomagolóanyag megújuló, újrahasznosított vagy tanúsított forrásból fog származni, továbbá a nemzetközi hálózat mind a 36 ezer éttermére kiterjeszti a hulladékok újrahasznosítását. A „Better M”, azaz „Jobb M” névre keresztelt globális fenntarthatósági program környezetbarát fejlesztések megvalósítását célozza az ellátási láncban és a kiszolgálás területén.

Európában a korábbi fejlesztéseknek köszönhetően a McDonald’s által felhasznált csomagolóanyagoknak már jelenleg is a 88%-a rost alapú, melynek 100%-a megújuló, újrahasznosított vagy fenntartható forrásokból származik. A most bejelentett intézkedések további fontos lépések abban az irányban, hogy a vállalat teljes mértékben kizárja működéséből a műanyag csomagolóanyagok használatát. A McFlurry csomagolásának átalakításával – vagyis azzal, hogy többé nem lesz szükség a különálló műanyag tetőre – évente több mint 1200 tonna műanyag takarítható meg.


Tesztek Európa-szerte

Európában a McDonald’s több éttermében teszteli a műanyagmentes, papírból, illetve fából készült McFlurry kanalakat, valamint a fogyasztói visszajelzések alapján továbbfejlesztett, 100%-ban újrafelhasználható anyagokból készülő papír szívószálat. Több országban – köztük az olasz és a portugál piacon – csak a vendégek kérésére adnak az italokhoz szívószálat. A tesztek célja, hogy az alternatívák finomhangolásához és az azokkal kapcsolatos döntésekhez közvetlenül a vendégektől érkezzen, a gyakorlati használat során szerzett tapasztalatokon alapuló visszajelzés.

Még több újrahasznosítás

A vállalat számos kezdeményezést indított annak érdekében, hogy a csomagolásait könnyebben hasznosíthatóvá tegye. Ezen a területen a magyarországi hálózat évek óta az élen jár – a vállalat aktívan figyeli a globális kezdeményezéseket, és igyekszik az elsők között bevezetni a működő jó gyakorlatokat. Így történt ez a már évek óta használatban lévő, hazai fejlesztésű papír salátásdobozok, vagy most, az új McFlurry csomagolás bevezetésével.

A hulladékhasznosítás kérdése a feldolgozói és átvevői környezet nehézségei és a növekvő költségek ellenére folyamatosan fókuszban van. A hulladékgyűjtés több mint 20 éve szelektíven zajlik minden hazai McDonald’s-egységben. A konyhai és a vendégtérben keletkezett hulladékok szelektálása az éttermek 100%-ban megvalósul, így a McDonald’s az országos és az EU-átlagnál nagyobb mértékben, több mint 80%-ban hasznosítja a keletkezett hulladékot. Az éttermekből visszagyűjtött papír, a karton és a PE (polietilén) fólia anyagában hasznosul, a konyhákon keletkező évi közel 600 tonna használt sütőolajból biodízelt állítanak elő, az élelmiszerhulladékot pedig biogáz üzemben használják fel, elektromos áram és hőenergia termelésére.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.